torsdag 27. juni 2019

Hønen og egget

Alle som flytter, har vel opplevd problemet med hønen og egget. "Hvis vi flytter det, må vi flytte det andre, men det første må vi ha, men vi kan ikke flytte det andre uten at vi flytter det første".

Vi har nå flyttet ca 50 kasser til Skurtveit, så det har minket. Problemet er at det er mange ting som har dukket opp og som skulle vært oppi noen av disse kassene. Det kommer til å bli endel diverse-kasser fremover. Nå skal snart spisebordet skrotes og da blir det slutt på bruk av pc på noen uker. Heldigvis er alt av regninger betalt. Jeg har en laptop, som står på stuebordet, men den er ikke oppdatert på Norton, så jeg får feilmeldinger hele tiden. Dessuten er skjermen gåen. Den har sprukket, så det er ikke så gildt å bruke denne, siden den er litt tungrodd.

Sliten og trøtt
Jeg er veldig sliten og trøtt for tiden. Jeg har en eller annen form for anemi, som legene ikke blir klok på og jeg skal nå henvises til hematologen på Haukeland. Det siste året har besøkene på HS øket jevnt og trutt. Jeg har vært på plastiskkirugisk, hjerteavdeling og indremedisinsk avdeling. Jeg har vært hos nefrolog og skal nå til hematolog. Jeg lurer på hva det neste blir.

Jeg har jo alltid sett på HS som et trygt hjem. Grunnen til dette, er at jeg var mye på barneklinikken som barn og hadde verdens beste dager der, trass i stikking og samlebåndsdusjing. Jeg likte meg så mye bedre på barneklinikken enn hjemme. Jeg følte at de så meg og respekterte meningene mine. Jeg fikk også mange gode venner, som jeg brevvekslet med gjennom hele oppveksten. Det var dessverre ikke så trygt hjemme som jeg hadde ønsket og jeg fikk endel mobbekommentarer fra både søsken og foreldre. Derfor ble jeg utrolig glad hver gang jeg fikk beskjed av professor Aarskog om at jeg måtte legges inn fordi blodsukker/sukker i urinen var for høyt.

Som voksen har jeg også hatt gode opplevelser på HS. Det føles utrolig trygt og jeg var jo til behandling både for diabetes og spiseforstyrrlese da jeg var ung.

Når det gjelder anemien, har jeg ingen indre blødninger i fordøyelsessystemet, så det er ikke derfor jeg har anemi. Det neste som antagelig blir, er benmargsprøve, så får jeg håpe at alt er bra inntil dess.

Ha en fin arbeidskveld alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.