mandag 20. juli 2015

Nye negler og reklamemateriell


 dag var det op tide å fikse neglene. De var i en heller dårlig befatning. Grunnen til dette er at Moffeliten har kommet i overgangsalderen og svetter ned både seg selv og sengetøyet hver eneste natt. Pga all fuktigheten, har neglene begynt å splitte seg og fliser seg opp.

Dessverre er det ikke mye jeg kan få gjort for å forhindre dette. I tillegg var neglene misfarget fordi jeg driver med fargelegging. Negledesigneren min anbefalte meg å bruke engangshansker når jeg driver med dette, men fordi jeg svetter i disse under arbeid, vil det bli ganske mye fuktighet og neglene vil nok splitte seg og falle av.

Fordi jeg har holdt på med den nye hobbyen min så mye, fikk jeg beskjed om at neglene mine så ut som dr..t. Jeg må ærlig talt si at jeg ble litt sjokkert over å få dette i ansiktet, men det gikk over og jeg kommer til å fortsette med hobbyen min. Jeg kan da ikke sitte med hendene i fanget..

Litt amper...?
Jeg er nok en smule amper i dag. Noen dager skal det svært lite til før man har lyst til å eksplodere overfor fremmede folk. Til vanlig er Moffeliten sjenert og stille, men på enkelte dager, dukker trollet frem.

Det kommer frem når hun går forbi skrikerunger, folk som går i veien for henne og folk som på død og liv må STÅ flere i bredden på rullebåndet. Det sistnevnet har irritert Moffeliten såpass at hun stiller seg tett bak de som står på disse båndene og stirrer olmt på dem. Hun står gjerne så tett at hun puster dem i nakken.

Hva ER det med slike folk som ikke forstår at ikke alle har like god tid til å stå i ro i flere minutter på et saktegående rullebånd??? Et rullebånd er ment til å GÅ på. Hvis en ikke klarer å gå, stiller en seg på høyre eller venstre side. Folk med barnevogner og eldre med gåstol må jo stå i ro, men alle de andre har bein å gå på.

En annen ting er idiotiske småbarnsforeldre med barnevogn i rulletrapp. Hva er det som rører seg i hodet på disse tankeløse fjolsene? De fleste steder med rulletrapp, har også heis og denne skal brukes av de som har barnevogner. Å stå i en rulletrapp med barnevogn er farlig. Det ser ikke ut til at foreldrene innser dette og sette barnets liv på spill fordi de ikke gidder å gå noen ekstra meter bort til heisen.

Jeg har til og med sett rullestoler i rulletrappene, men der har personene seg selv å takk hvis de skulle ramle ned fra trappen. Jeg vet at på Oasen i Fyllingsdalen har de satt sperrer på rulletrappene slik at de som i sin giddesløshet skal slippe å leke med livet, selv om foreldrene gladelig lar ungene leke i rulletrappene og kjefter på senterledelsen hvis poden skader seg i trappen.

Reklamemateriell
Jaja, nok utblåsning i dag.

For en tid tilbake, la jeg inn en bestilling på reklamemateriell. Det er jo intelligent siden jeg har stengt butikken inntil videre. Jeg har så mye arbeid i og rundt hjemmet for tiden at jeg rett og slett ikke har tid til å lage smykker. Jeg har en bestilling på kongekjede-smykker til en 50 års-dag og dette må jeg prioritere når jeg har litt pause i det andre arbeidet mitt.

En annen årsak til at jeg bestilte dette materialet, er at jeg syntes de ble stilig med den nye logoen på.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.