tirsdag 20. september 2011

Irriterende mennesker

Hvorfor er det noen mennesker som tar så stor plass at andre blir skviset ut? Nei, jeg snakker ikke om overvektige. Det jeg mener er mennesker som gjør seg selv til midtpunkt. Var på apoteket i dag og der kom det inn akkurat en sånn type; eldre kar med bredbergensk dialekt som underholdt hele apoteket med å høyrøstet fortelle livshistorien sin, i tillegg kom vedkommende med ganske plumpe vitser. Kanskje det er jeg som er prippen, men jeg klarer ikke sånne folk. Han fortalte livshistorien sin, javel, men det går faktisk an å dempe stemmen litt.
For ca 13 år siden, i et bryllup, opplevde jeg noe aldeles utrolig. Det var et lite bryllup, ca 14 gjester. Den ene gjesten klarte å ødelegge festen for brudeparet med å konsekvent sette seg ned i stuen hvor festen var, for å se fotballkamp på tv. I tillegg nektet vedkommende totalt å være med på gruppefotograferingen. Dette har aldri brudeparet tilgitt denne personen for. Jeg har aldri tenkt at noen kunne få seg til å gjøre sånt. Vedkommende kommer aldri til å være velkommen til festlig lag flere ganger.
Det er forferdelig trist at noen har så lite selvinnsikt at de klarer (ubevisst) å støte folk fra seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.