torsdag 1. desember 2011

En gave til...

...er kommet i hus. Det var min kjære som kjøpte den. Håper den som får denne kan bruke den. Her er et bilde:
Her er det fritt frem til å gjette.
Svaret som blir plukket ut vinner
3 par håndlagde øredobber

Ellers har det ikke skjedd så mye nytt. Var å handlet inn til middagen på søndag. Det blir julekalkun i stedet for pinnekjøtt, men det er jo veldig godt det også. I tillegg kjøpte jeg inn ingredienser til hjemmelaget godteri som skal serveres til kaffen. Skal det være så skal det være. Eneste problemet er at marsipanen jeg kjøpte smakte "beyond crap". Den var rett og slett forferdelig. Jeg har tidligere hatt gode opplevelser med Odense marsipan, men nå har de gjort et eller annet rart med den; den var grå på fargen, kornete med skikkelig ekkel smak. Det ser ut som om jeg er nødt til å gå for den billige varianten. Det er synd å kaste noe som har kostet så mye, men er den uspiselig så er den uspiselig.
Jeg skulle egentlig ha laget marsipanen selv, men jeg har ikke mandelkvern og da er det ikke så enkelt.
Bilde kommer av det ferdige godteriet senere.

Ellers klarte vi å få opp adventstjernen på mandag. Igjen et arvestykke fra min mormor. Den er 50 år gammel, men lyser like fint.

2 kommentarer:

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.