lørdag 3. oktober 2015

Utysket skal dø


Så er kampen mot utysket igang. Moffeliten går på med krum hals og lar ikke noe stå i veien for å bli kvitt dette uønskete uvesenet.

Jeg var til legen i går og fikk mer antibiotika, som kanske kan hjelpe med å bli kvitt denne klebsiellaen. Legen, som jeg var hos, skjønte fint lite av hva som egentlig skjer i kroppen min, siden denne bakterien angriper igjen og igjen. Nå skulle han diskutere med fastlegen min om hva som skal skje videre. Jeg blir antageligvis henvist til spesialist.

Heldigvis føler jeg meg mye bedre i dag, men jeg er utrolig skeptisk på om dette vil holde. Nå foregår det intensiv bruk av antibac på badet og ellers i huset. Skulle tro vi bodde i et grisehus, men det gjør vi ikke. Vi må bare forsøke å få ting så sterilt som mulig. Vaskemaskinen går nesten daglig fordi sengetøyet blir skiftet annenhver dag. NÅ VIL JEG BLI KVITT HENNE om så jeg skal sterilisere hele huset.

Midt i all selvironien er jeg litt redd. Jeg er diabetiker type 1 og har vært oppmerksom på nyrene mine nesten hele livet. Jeg gjør det jeg kan for at de skal være friske og holde lengst mulig. Min ene bror fikk jo transplantert ny nyre i fjor sommer og han har vært mye syk med en liknende infeksjon. Han har vært på sykehus 6 - 8 ganger siden han ble operert og han er nå redd for at han aldri kommer til å bli kvitt infeksjonen. Nyren hans virker bra enda, så vi får håpe at det varer.

Neste sommer når vi skal til Askersund, kommer vi til å drasse med oss en god dose antibac og virkelig sløse med det på badet. Jeg har jo fått infeksjon der de siste to årene, så vi vil bevæpne oss.

SLANKEKUR - IGJEN!
Jeg er på ny slankekur, som jeg sikkert har skrevet før. Pga dårlig rygg og disse infeksjonene har jeg ikke klart å mosjonere. Det har blitt mye sofasitting og trøstespising, så nå må jeg starte fra begynnelsen igjen. Jeg klarer det når jeg bestemmer meg for det. Dere har kanskje lagt merke til at det har vært lite bilder av meg i helfigur. Det er vekten som er skyld i dette. Jeg kommer nok ikke til å vise helfigur før vekten er under 60 kg.

Jaja. Den som lever får se §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.