fredag 8. januar 2016

Throwback Friday - Hvordan overleve vinteren


Nå er vi på vei inn i den virkelige vinteren. 1. nyttårsdag smalt det til med nydelig og ikke minst iiiiskaldt vær. Det har vært litt av en desember og jul. Jeg har nå fått en ganske kraftig reaksjon etter alt som har hendt og jeg sliter enormt psykisk for øyeblikket. Derfor har jeg ikke energi til å komme med nye innlegg.

Jeg har ingen krefter og alt som jeg skal gjøre, renner ut i intet. Jaja, litt har det nå blitt gjort. Vi har fått ut juletreet og det er ikke dårlig bare det. Siden den 6. januar har jeg holdt på med å pakke ned julepynt. Vi har 2 fulle flyttekasser og nå er vi igang med å fylle opp den tredje også. Vi klarer jo ikke å la være å kjøpe julepynt, selv om vi har mer enn nok.

Apropos julepynt. Jeg fikk en hyggelig beskjed i innboksen min om at jeg har vunnet en liten Haslenisse fra Julehuset i Bergen. Jeg var med på en liten førjulskonkurranse på fb-siden deres og ble kjempeglad da jeg fikk vite at jeg hadde vunnet.

Denne lille karen finner snart
veiern til postkassen vår
Jaja, nok jul for denne gang.

Siden jeg ikke har tanker i hodet om hva jeg skal blogge om, har jeg valgt å kjøre en throwback friday. Denne gangen innholder den tips om hvordan du kan overleve vinteren. Håper dere finner noen tips her.

Hvordan overleve vinteren

1. Det aller viktigste: Kom deg ut i solen så ofte du kan. Kroppen din trenger D-vitaminer. 
Ta deg gjerne en tur ut i lunsjen og gå en bitteliten tur. Litt er alltid bedre enn ingenting.

2. Bruk klær med farger. 
Det finnes ikke noe så trist som å ta på seg brune, grå eller svarte klær om vinteren. Kjøpe gjerne en fin vinterjakke i rødt eller gult.

3. Må du allikevel ta på deg disse mørke fargene, er det fint å ha litt sommersmykker til. Til svart er jo dette veldig fint. Bruk gjerne smykker med blomstermotiv.

4. Kos deg! Dette er så viktig. Etter at du har vært ute, eller bare sitter inne, er det godt med litt god drikke. Jeg tenker da på kakao, som du kan "sprite" opp med pisket krem og sjokoladedryss eller kaneldryss på toppen av kremen.

5. Ta frem bilder fra forrige sommer og lag gjerne et sommeralbum som du kan se i når regnet pisker og snøen ramler ned fra himmelen.

6. Finn deg en hobby. Lag gjerne scrappealbum med utvalgte bilder, Maler du, er det jo fint å ta frem et fint bilde du har for å få dette på et lerret. En trenger ikke alltid stå ute og male.

7. Se noen sommerfilmer. Selv er jeg svært glad i norske filmer og de typiske sommerfilmene for meg, er Skjær i Sjøen, Hurra for Andersen og Bedre Enn Sitt Rykte.

8. Hent frem hjemmesider til diverse hagesentre og planlegg sommerens hage. Ta gjerne frem en skisseblogg og tegn hagen med de aktuelle blomstene som du ønsker deg.

9. Tell ned dagene og lag deg et mål. Dette gjør jeg og jeg vil si det funker veldig bra. Jeg har mål hver 10. dag. Nå teller jeg f eks ned til 50 dager. Tenk også på at hver dag som går nå på vinteren, er en dag nærmere våren.

10. Bruk gjerne litt sommerparfyme når du synes at vinteren blir litt traurig. De aller fleste av oss har en sommer-favoritt når det kommer til parfyme, men ikke bruk den så mye at den minner deg om vinter istedet for sommer.

11. Lytt til sommermusikk. Akkurat som vi kommer i julestemning av julemusikken, kommer vi i sommerstemning når vi lytter til sommermusikk.

Ha en kjempefin vinter - det som er igjen av den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.