onsdag 12. august 2015

Er du klar for høsten?


Jeg er så smått begynt å omstille meg til høsten, selv om det er en form for sommer ute fremdeles. En kan vel strengt tatt ikke kalle dette været for sommer-vær, siden det både blåser og regner.

Det er kun en måned til vi kan kalle det høst. I år har ikke vinterklærne vært flyttet til lageret. De har ligget i skapet og det er sommerklærne som har blitt liggende på lager. Jeg tror jeg har brukt sommerklær i alt 5 dager denne sommeren og en har ikke klart å bli brun engang. Dvs jeg blir ikke brun, bare brunflekkete, siden jeg har vitiligo.

Det som er fælt å tenke på, er at det er ca 3/4 år igjen til vi får sommer og panikken er begynt å gjøre seg gjeldende:

HVORDAN SKAL MAN KLARE Å OVERLEVE FREM TIL NESTE SOMMER?
Høsten kan være en velkommen gjest, spesielt etter en slik varm sommer som vi hadde i fjor. Nå når vi har hatt høstvær hele sommeren, er overgangen til høsten så og si usynlig. For meg varer sommeren til skolene begynner. Etter det, er det høst.

Her er noen tips til hvordan man kan overleve høsten (vinteren får vi ta senere).

1. KOM DEG UT!
Selv om det er grått og trist, er det alltid fotovær. Når solen skinner, lyser høstfargene mot deg og det er en fryd å ta frem fotoappareatet. Er det oveskyet, tåke og/eller ruskevær, er det også fint å ta frem fotoapparatet. Det er utrolig hvor fantastiske bilder du får i overskyet vær om høsten/vinteren.

En annen ting, er at luften er skikkelig deilig på den tiden av året. Den er ren og det gjør godt å trekke pusten. Sett deg gjerne ned på en sten for å meditere litt før du går videre.

2. START NEDTELLING
På Weather Life Wallpaper appen til mobiltelefoner, kan du legge inn dine egne datoer for å starte en nedtelling. Jeg bruker denne og er storfornøyd. Jeg har nedtelling til vår, sommer, ferie og jul. Det hjelper mye å se at det antallet dager går nedover.

3. SORTER SOMMERBILDENE
Det har nok blitt endel bilder fra sommerens ferie. Har du printer, er det greit å skrive disse ut og sette dem i et scrappe-album. Scrapping er en finfin hobby å holde på med om høsten. Material til dette får du bl a kjøpt på Panduro

4. LAG KOSEKVELDER
Høsten er en fin tid å kose seg i. Hent frem gode, gammeldagse brettspill, lag kakao med krem og sett frem noen kjeks. Slukk lyset og tenn stearinlys i stedet.

5. FORBERED NESTE ÅRS FERIE
Ta deg en tur rundt på internett og planlegg hvor neste års ferie skal gå til. Det trenger ikke være aktuelt, da det er lov å drømme. Les og lær mye om drømme-reisemålet.

6. GOOGLE EARTH
Ta en kjøretur rundt omkring på diverse steder i Google Earth. Besøk gjerne stedet dere var på ferie i sommer.

Du kan også gjøre dette på pc, men kobler du til tv'en, kan hele familien være med på "kjøreturen".

Sånn. Da håper jeg at Moffeliten har hjulpet deg endel på veien.

Ha en fin dag videre §:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.