fredag 7. august 2015

Jakten på UPS


Det er ikke så helt enkelt alltid og spesielt når man skal ha varer levert av UPS. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte når jeg tenker på disse siste ukenes venting og leting.

Det hele begynte da jeg var i neglesalongen. Heldigvis hadde jeg slått av ringetonen på mobilen da jeg ikke kan ta telefonen når jeg sitter med fingrene inne i uv-lampene. Jeg sjekket nr og så at det var fra UPS, så jeg ringte opp igjen - inget svar.

Neste dag skulle jeg til kiropraktoren og selvsagt ringte de mens jeg lå på benken. Jeg ringte opp igjen, men inget svar denne gangen heller. Jaja, tenkte jeg, da får jeg bare bero en stund.

Neste dag var det ingen som kom og heller ikke neste dag. Da hadde jeg sittet inne og ventet på dem fra kl 0800 - 1830 uten at de dukket opp. Dagen etterpå måtte jeg til legen en tur, så jeg vet ikke om de hadde forsøkt å levere pakken til meg. Jeg ringte da kontoret til UPS for å høre hvordan jeg skullle forholde meg til saken og fikk da beskjed om at pakken lå hos UPS i Bergen. "Flott!" tenkte jeg og antok at jeg bare kunne kjøre til kontoret deres å hente pakken.

Som tenkt så gjort. Etter en god stund og litt feilmanøvreringer, klarte hun å finne kontoret og trasket forventningsfull opp trappene og banket lystig på døren til kontoret. Moffeliten regnet med at det var et stort bygg med egen resepsjon, men det var det ikke. Bak den nevnte døren satt en hyggelig herre og han kunne fortelle meg at pakken ikke lå der. Den var gått i Posten.

OK, da er det bare å vente på at Posten skal levere pakken. Trodde jeg, men tror du ikke at mens jeg stod i dusjen, ringte det på. Jeg var full i såpe og shampo og kunne jo ikke løpe opp ikledd dette, så da ble det ingen pakke da heller.

Heldigvis kom pakken etter endel dager og den inneholdt den fine MV-vesken som jeg bestilte.

PAKKE NR 2
Hvorfor de ikke hadde lagt alt i samme pakke, er ubegripelig for meg. Nå var jeg altså nødt til å vente på UPS enda en gang. Det samme skjedde.

Jeg dro til byen og de hadde vært der for å levere.

Jeg var på postkontoret. De hadde vært hjemme hos meg for å levere.

Jeg ringte UPS igjen, for å høre hva som skjer. Pakken var da på Posten.

Klok av skade holdt jeg meg hjemme de neste dagene. Jeg var ikke i dusjen engang, i tilfelle de skulle ringe på. Da jeg var hos UPS, spurte jeg om de ikke kunne ringe i forveien, men det kunne de ikke. Det kostet for mye tid, var beskjeden. Det koster tydeligvis hverke tid eller penger å forsøke å levere varer til folk som ikke er hjemme.

En kan jo ikke sitte innendørs i ukesvis for å vente på dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.