tirsdag 25. juni 2019

En form for sorg

Nå er vi bare noen få dager fra innflytting i vårt nye hus på Skurtveit. Det er med en enorm sorg vi drar fra den elskede leiligheten vår her i Fana. Det har vært et hjem fullt med kjærlighet, latter, gråt, hjerterom og fred. Utsikten er det jeg kommer til å savne mest her.

Vi håper virkelig at vi kan komme tilbake til dette stedet engang i fremtiden. Det betyr så mye for oss. Følelsen av rotløshet har satt spor nå. I dag forsvant sofaene våre og det eneste vi har å sitte på, er hagemøblene, som har blitt hentet inn i stuen. Det neste som forsvinner nå, er sengen. Den må plukkes fra hverandre og fraktes til Skurtveit, så da blir det å ligge på madrasser rett på gulvet.

Det er rart med flytting. En pakker og pakker, men huset blir aldri helt tomt, helt til det nesten ikke er noe igjen. Stuen ser ut som om lynet har slått ned i tillegg til en tyfon og tornado. Det har dukket opp en mengde ting, som vi hadde glemt at vi savnet. Hårbøyler, medisiner, penger. Det neste er at det kommer til å dukke opp en nabo under et av bordene i leiligheten.

Det som bekymrer meg nå, er gardinoppheng i det nye huset. Vi har veldig lyst på romantiske blondegardiner, men da må vi ha noen fine gardinstenger, som ikke er altfor tykke, da vi ikke vil at de skal dominere de smale vinduene. Det er også en mengde møbler som skal kjøpes inn:

Skjenker
Vitrineskap
Arbeidsbord til kjøkkenet
Strandmon lenestoler til lesekroken oppe.
Kommoder

Egentlig skulle mellomgangen i 2. brukes som kontor, men nå viser det seg at vi klarer ikke å få det massive skrivebordet opp trappen, så nå blir det kontor i mellomgangen mellom stuen og kjøkkenet, så får lesekroken være oppe.

Vi har også 2 gjesteværelser, som skal gjøres klare til å motta besøk. Mens vi venter på gjester, vil det ene gjesterommet bli brukt som walk-in-closet. Heldigvis har jeg minket enormt på klesmengden min,  da jeg har kastet 90% av alle klærne mine. Jeg bruker ikke t-skjorter, eller sommertopper og jeg bruker kun  langermete gensere i myk bomull, eller merino-ull. Andre stoffer gjør vondt på huden min. Denne smerten har økt på de siste årene. Grovstrikkete gensere er det helt slutt på å bruke.

Jaja, nå har jeg hatt lang nok pause, så nå får jeg fortsette å jobbe.

Stønn...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.