søndag 25. august 2013

Folk med null sosial intelligens

DET er noe som får meg til å gå fra konseptene det. Enten det er folk som på død og liv må sitte i busskuret å røyke, folk med beina på bussetet, folk som tar seg til rette i ditt hjem uten å spør om det er iorden eller folk som går forbi altanen din mens du sitter ute for å slappe av og på død og liv må starte en samtale med deg.

Slike folk er noe av det mest irriterende jeg vet om. Jeg blir så amper av slike folk at jeg må bruke alle krefter jeg har for å unngå å si noe utrolig frekt.

Vi hadde nettopp det sistnevnte tilfellet i dag. Vi satt på terrassen og inntok frokosten i solskinnet. Nedenfor oss kom en av naboene som bor under oss og begynte å vinke og skulle starte en samtale. Hva faen??? tenkte jeg og svarte ganske knept på spørsmålene hans. Vi ønsker å sitte i fred, selv om vi sitter på terrassen.


For noen dager siden, opplevde jeg en annen person på bussen. Denne hadde også null sosial intelligens. Hun måtte på død og liv snakke så høyt hun kunne da hun fortalte om hvordan ferien hadde vært og alt de hadde opplevd. Den hun snakket med, satt ved siden av henne, så hun kunne godt dempet seg noen hakk. Jeg hadde så lyst å snu meg for å spørre om hun ville at alle i bussen skulle høre om hvor mange dumme ting hun gjorde i ferien. Hun fortalte gladelig om både fylla og sex til alles "forlystelse". Da jeg snudde meg, så jeg et ganske så overvektig kvinnfolk (type: "bruke 2 busseter fordi jeg er så stor") i grilldress med glittertopp under og joggesko. I tillegg hadde hun gullveske.
Hun reiste også med sønnen sin og jeg syntes så synd på gutten. Tenk å ha en mor med SÅ lite intelligens. Jeg krympet meg rett og slett og var glad da de kom seg ut av bussen. Da hadde jeg allerede gnagsår i ørene som nesten blødde etter alt tytet hennes.

Ærlig talt medsøstre:

Hvorfor tar mange av dere ikke en titt i speilet før dere går utav døren? Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor enkelte velger å gå kledd som hun jeg nevnte over. En ting hadde vært hvis en var svaksynt/blind, men dere som har øyne i hodet å se med, burde klare å kikke dere litt i speilet før dere åpner gatedøren.

Er det slik at jo rundere enn er, jo mer gir en blaffen i å kle seg. Jeg er trill rund selv, men er da litt nøye på hvordan jeg ser ut før jeg forlater hjemmet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.