søndag 4. august 2013

Mobbet pga at hun er hjemmeværende

Det er helt utrolig at det går an.

Trude Mostue valgte å være hjemmeværende mens barna var/er små, MEN dette faller ikke i god jord hos det såkalte Mammapolitiet. Pga av det valget hun gjorde, har hun blitt mobbet og til og med truet. Etter deres mening burde hun komme seg ut i jobb og sende ungene i barnehagen.

Hvorfor kan ikke folk som er så heldig å ha råd til det, få lov til å prioritere det som er best for ungene sine?

Psykolog Trude Suzanne Berg-Nielsen mener at det har med skyldfølelse å gjøre. Det er kanskje litt det også, men selv vil jeg si at det har med Janteloven å gjøre. "Du skal ikke tro at du er bedre enn oss", er visst en gjenganger her i landet. Jeg synes det bare er blitt verre og verre med mobbingen av folk som har litt høyere levestandard enn oss andre.

I stedet for å hele tiden hakke på disse som er så heldige at de har økonomi til å velge, burde vi heller glede oss over at de har det godt og klarer seg vel i livet. Jeg ser den samme hetsen mot Fotballfruen. Absolutt ALT hun gjør er galt i enkeltes øyne. Hun har et perfekt ytre, det er ikke bra. Hun har et perfekt hjem, det er ikke bra. Hun tjener penger på bloggen, det er ikke bra. Hun har råd til dyre klær og vesker, det er ikke bra.

Selv ser jeg opp til slike folk og skulle så gjerne hatt det samme selv, men jeg mobber da ikke folk av den grunn.

Flere har jo også fått kjeft fordi de ikke ammer. Det synes jeg er bak mål. Hva vet vi andre om hvorfor en mor ikke ammer? Det kan være at hun faktisk ikke har melk, det kan være sykdommer involvert eller det kan være rett og slett at hun ikke liker det. Jeg hører til den sistnevnte kategorien. Nå er ikke jeg mamma, men hadde jeg hatt barn, hadde jeg valgt å ikke amme, men det er fordi jeg har en fobi når det gjelder puppene mine. Aller helst skulle jeg bli kvitt dem.

Hva andre velger å gjøre, er det ingen som har noe med å kritisere.

For å vri saken litt:

Her i landet har vi et relativt godt helsevesen. Skulle vi da fjerne dette slik at vi kom til å ha et like dårlig helsevesen som i det fattigste u-land bare fordi det hadde blitt mer rettferdig. Eller skulle vi latt være å spise pga at det er mye sult i verden.

Og før dere arresterer meg: Ja, jeg gir faktisk penger til veldedige formål og vurderer også å fjernadoptere via SOS Barnebyer.

I don't think so...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.