tirsdag 29. oktober 2013

Begravelse på tirsdag

I dag fikk vi beskjed om når begravelsen skal være. Den blir på tirsdag kl 12. Jeg har allerede begynt å lete etter passende antrekk i klesskapet og tror jeg har funnet noe som kan passe.

Jeg har en enkel svart, knelang kjole ala "den lille sorte", den tror jeg blir fin samt at jeg skal ha svart kåpe med skinnkrage, svarte støvletter og hatt. Jeg har ikke vært i begravelse siden min mormor døde i 1998 og jeg er litt usikker på hvordan man kler seg.

Jeg gruer meg veldig til å treffe svigerfamilien. Jeg har aldri hilst på dem før. Utrolig nok. Min kjære og jeg har vært sammen i 7 år og gift i ett og jeg har som sagt, ikke hilst på andre enn broren til min mann.


Årsaken til at jeg er så selvsentrert akkurat nå, er at jeg har ekstrem sosial angst og er så engstelig når det gjelder å treffe folk som jeg ikke kjenner og når det gjelder min manns slekt, har jeg rett og slett prestasjonsangst.
Jeg snakke veldig mye med min mann om akkurat denne dagen, men det er mest fordi jeg forsøker å "mote" meg opp. Jeg har tidligere bestemt meg for å gjennomføre ting som innebærer å ha mye folk rundt meg, men har trukket meg i siste liten og blitt veldig lei meg fordi jeg ikke klarte å gjennomføre det jeg hadde bestemt meg for.

Av og til er det heller ikke fremmede jeg behøver å treffe for at den sosiale angsten min skal slå rot. Det kan være en samling med nær familie. Bare det er mange nok, får jeg total angst og den klarer jeg ikke å styre.

Jeg skulle ønske jeg var sikrere på meg selv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.