onsdag 23. oktober 2013

Smykkeprodusent med telefonskrekk

Ja, det er meg i et nøtteskall. Mobilen min ringte isted, leeeeenge og jeg våget ikke å ta den. For å være ærlig, så vet jeg ikke hva som feiler meg, men jeg tør ikke svare på anrop fra nr som jeg ikke kjenner.

For det første, hater jeg telefonselgere og vil ikke svare på anrop fra disse, rett og slett fordi jeg ikke får til å takke nei. Jeg er livredd for å såre folk og å få folk til å bli sinte på meg.

For det andre, så vet jeg ikke hva personen i den andre enden vil. Er det å kjefte på meg, eller er det bare en raring som ringer.

Jeg regner med at en av årsakene til at jeg er så redd for å svare telefonen, er at jeg har mottatt ganske så slibrige telefoner for lenge siden. Spesielt dukker disse opp når jeg har ting liggende ute for salg. Dere husker sikkert den famøse kamera-fadesen, som jeg skrev om for ikke så altfor lang tid siden. Det var ikke en slibrig telefon, men den var ganske ubehagelig likevel.


Jeg bruker en god stund til å tenke meg om når jeg blir stilt spørsmål. Jeg tenker ikke særlig raskt og er veeeeldig redd for å si eller gjøre dumme ting.

Jeg vet jeg er en "gammel dame" nå, men telefonskrekken sitter i meg uansett og det er svært så frustrerende siden jeg ikke vil ha det sånn, spesielt i forbindelse med salg av smykkene som jeg lager. Herregud altså! Jeg har tlf nr mitt på visittkortene og da må jeg jo klare å svare på tlf, men neida.

Hvordan skal jeg klare å bli kvitt denne telefon-fobien min...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.