søndag 20. september 2015

De vakreste franske neglene og mer...

Ikke sponset innlegg
I går var dags med en tur i neglesalongen for å fornye neglene litt. Den siste måneden har jeg hatt grønne negler, men nå hadde jeg bestemt meg for å gå for franske negler. Det er godt med litt forandring. Jeg har ikke hatt franske på over ett år nå.

Som vanlig ble de perfekte og mer til. De er litt uvante for meg, siden de er veldig lange og når jeg skriver, kommer jeg alltid borti tastene ovenfor de som jeg skal trykke på. Det samme med kortautomater. Det er nesten blitt umulig for meg å trykke riktig kode. Lol.

Jeg tror negledesigneren og jeg misforstod hverandre litt når det kom til lengden. Jeg forsøkte å forklare at jeg ville ha dem noen millimeter kortere enn sist, men jeg tror de bare ble kortet ned et par millimeter utfra den lengden jeg hadde da jeg kom i salongen.

Anyway, jeg synes de er kjempenydelige. Jeg har aldri hatt så pene negler på lenge, eller det er jo ikke helt sant da, fordi jeg har jo fine negler hver eneste gang jeg har vært i salongen og jeg får også ofte spørsmål om hvor jeg går for å fikse neglene mine og det er jo selvsagt på Bergens beste neglesalong, Nails for You, som ligger i Kong Oscarsgt.

En fantastisk oppdagelse
Så har Moffeliten gjort en fantastisk oppdagelse, som kan være en god erstatning for potetløv. Nemlig denne:

Jeg er veldig glad i potetløv og spesielt når jeg får kvalmebyger, er salt løv et godt hjelpemiddel til å undertrykke dette. I dag da jeg var i sentrum, stakk jeg som vanlig innom Kinsarvik Naturkost for å shoppe litt. Jeg har tidligere kjøpt løv der, som jeg var svært fornøyd med, men nå fikk jeg lyst til å forsøke en litt annen smak og det ble denne med gulrot, rødbeter og broccoli. Disse er ikke stekt i olje, men bakt i ovn istedet.

Jeg var jo som vanlig endel skeptisk, men jeg har alltid likt å forsøke mat som jeg aldri har smakt før og dette løvet var knallgodt. Uvant smak, ja, men allikevel godt og det beste er at det inneholder 60% mindre fett enn det vanlige potetløvet.

I tillegg fikk jeg tak i vegetarisk "bacon", "fårerpølse" samt lapsang te. Sistnevnte har en merkelig ettersmak, men den er ikke dårlig. Jeg regner med at det bare er vanen.

"Baconet" som jeg kjøpte, skal jeg bruke sammen med kokte poteter og hjemmelaget kålstuing. Selv om jeg er vegetarianer, har jeg jo savnet diverse kjøttretter, slik som stekt flesk og kålstuing og lapskaus og betasuppe. Nå har jeg noe som kan erstatte kjøttet og jeg kommer til å ta en tur til sentrum for å handler flere av disse posene med bacon samt "fårepølsene".

Skeptisk
Jeg var litt skeptisk til pålegget, da jeg for en stund siden kjøpte vegetarisk salami, som både så ut og smakte som noe som kommer ut i andre endene, for å si det sånn. Denne "fårepølsen" derimot, var røkt og velsmakende til de grader, så nå har jeg et godt alternativ til ostene jeg har spist i over 1,5 år.

Og godt er det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.