torsdag 4. juni 2015

En stor inspirasjon

En facbook-venn delte en fantastisk video fra America's Got Talent. Denne karen er en utrolig dyktig stand up komiker og bruker handikappet sitt for å nå ut til publikum med budskapet sitt.

Denne mannen ble skadet under en fotballkamp, noe som gjorde at stemmebåndet hans ble ødelagt og gjorde at han begynte å stamme. Jeg tenker at "fy søren så tøff han er som tør å stå på scenen og snakke med det handikappet". Jeg falt pladask for dette talentet og håper at han kommer langt og at han ikke får sympatistemmer fordi han stammer, men at han får stemmer fordi han er god. Ingen skal behøve å få sympatistemmer pga av sitt handikapp. Akkurat det synes jeg faktisk er nedverdigende. Mennesker med diverse sykdommer er på den scenen for å yte sitt beste og har krav på å bli behandlet deretter.

Dere som sier at dere ikke kan på grunn av slik og sånn, er feil. Dere kan like godt som andre, kanskje på en annen og bedre måte. Man blir litt ydmyk når man ser tøffe mennesker som virkelig tør å kaste seg uti det og jeg håper at jeg kan bli like tøff som dem en dag.

En både ler og gråter samtidig når man 
ser denne opptredenen
Hvis du har lyst til å følge Drew Lynch, har han en egen facebook-side:

https://www.facebook.com/TheDrewLynch?fref=ts


1 kommentar:

  1. Rørende historier som gir glede i hveragen å lese;)) Takk for at du delte dette med oss;))

    Ha en fin fredag;))

    Hilsen Else Marit

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.