tirsdag 31. januar 2012

Travel måned

Du store! Vi er ikke begynt på februar enda og allikevel har jeg fullt opp med legetimer denne måneden. Her er litt av det jeg skal igjennom;

7. februar: Time hos fastlegen
13. februar: Time hos gynekolog
20. februar: Øyebunnsfotografering
28. februar: CT-skanning av tykktarmen

Må innrømme at det er 2 av disse undesøkelsene jeg gruer meg til. Den verste er nok ct-skanningen det jeg gruer mest for, dvs forberedelsene til dette.
For det første skal jeg faste ca 36 timer før. Dagen før får jeg altså ikke innta mat. I tillegg til det er jeg nødt til å innta diverse remedier av heller tvilsom art. Disse smaker bare så inni hampen skrekkelig at det er merkelig at jeg klarer å holde dem nede. Som nevnt tidligere, har jeg vært på diverse skopier for en del år tilbake og var nødt til å kjøre samme opplegget foran den ene undersøkelsen. Da visste jeg ikke hva jeg var nødt til å utholde når det gjaldt forberedelsene. Nå vet jeg hva jeg går til og gruer meg desto mer.

Vel, her er et utdrag fra diettlisten:
2 dager før undersøkelsen kl 20 drikkes 15 ml Gastrografin

Dagen før undersøkelsen:
Kl 0800 Spis en lett frokost, ta 2 tabletter med Toilax

Etter frokost skal du ikke spise frem til undersøkelsen. Drikk 15 ml Gastrografin.
Kl 16 Ta 2 Toilax
Kl 1830 Bland 2 poser med Laxabon (smaker som fanden sjøl) i 2 liter vann og drikk dette i løpet av 1 time.
Kl 20 Drikk 15 ml Gastrografin

Undersøkelsesdagen:
Drikk 15 ml Gastrografin
Skjønner dere nå hvorfor jeg gruer meg?  o_O
Skal være glad når februar er omme og jeg har fått svar på undersøkelsene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.