fredag 5. oktober 2012

Bør elefanter forbys i sirkus?

Ja, så absolutt. Dyr skal ikke være underholdning for mennesker. Dyrene har rett på respekt og det finnes ikke mer nedverdigende for dyr enn å være på sirkus - vår tids bjørnedans, hvis jeg kan kalle det nettopp det.

Sirkus er bare en videreutvikling av hanekamp, bjørnedans som nevnt ovenfor og dansende høner, som ble plassert på varme kokeplater til tilskuernes jubel.

Nå er det krefter i Bergen som vil forby sirkus å bruke elefanter til underholdning i byen vår. Det synes jeg er positivt, men hva med de andre dyrene da??? Hester og hunder har det heller ikke bra. Selv om dette er husdyr, har de rett til å slippe å være i fangenskap i små områder. Jeg har gått forbi sirkus og sett hvordan hestene har det. De står der, rett opp og ned i en bås som er for liten til at de kan røre på seg.

Her er artikkelen:

http://www.ba.no/nyheter/article6268784.ece

Det er kanskje på tide at alle disse militante dyrevernsorganisajonen begynner kampen mot sirkus-dyr og ikke bare pelsdyr, selv om hele pelsdyrnæringen er så makaber at jeg ikke finner ord. Kan dere ikke hjelpe sirkus-dyrene også? Vær så snill.

Hvis du mener disse elefantene har det godt,
mangler du noen prosent mellom øra...

Det er slik vi vil se dem

Jeg vil gå til den ytterlighet og påstå at ALLE som går på sirkus er med og støtter dyremishandling. Er du imot pels, skal du også være imot dette fengselet som huser disse flotte dyrene.

Det er ETT sirkus som jeg vet om som ikke bruker dyr, og det er Circue de Soleil. Der er det kun mennesker som opptrer - og for noen spektakulære nummer som de har. Jeg skulle ønske det var flere sirkus som dette.

ER DU IMOT DYREMISHANDLING, HOLDER DU DEG BORTE FRA SIRKUS.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.