mandag 1. oktober 2012

Ukens bilde

Ukens bilde er, som dere sikkert både ser og er lei av, et brudebilde. Jeg har lekt meg litt i Photoshop og synes jeg har fått dette bildet til ganske så flott.

Frilegging, transform og litt til...

Synes det er utrolig gøy å leke seg litt. Jeg har også tutlet litt med en effekt som heter Lomo. Dette er en effekt som etterlikner bildene som lomografi-apparatene laget. Disse apparatene var laget i øst-europa og hadde så dårlig kvalitet at de nå er blitt kult-kamera og er fremdeles i salg.
Bildene så ikke ut i det hele tatt. ALT var feil. Det var vignettering, uskarphet og helt "på-trynet-farger". Nå er altså effekten kommet til Photoshop.

Er du den heldige som klarer å få tak i et slikt apparat, anbefaler jeg å bruke dette til gatefotografering. Bildene vil garantert bli stilige.

2 eksempler på Lomografi:



Vedr. Oscar:
Han har nå fått på seg kragen igjen. Såret såg helt fint ut på lørdag, så jeg fjernet kragen, men han klarte å bite seg til blods på foten, Nå er det en ny runde med krage, pyrisept og fucidin. Det er 3 uker siden operasjonen og jeg synes det har tatt farlig lang tid dette. Nå skal vetrinæren ringe meg i morgen, så får vi se hva som skal gjøres videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.