lørdag 20. oktober 2012

Shopping for Oscar og mammaen

Har shoppet vinterjakke til Oscar. Han trengte virkelig en ny vinterjakke, den han hadde er for liten. Dessverre er den nye litt for vid i livet, men jeg skal høre med sydamen vår om jakken kan syes inn litt.

Grunnen til at bruker jakke om vinteren, er ikke fordi jeg synes at hunder skal gå med klær - det er jeg motstander av, men så lenger plagget har en misjon, ser jeg ikke noe galt i dette. Saken er at han fryser noe fryktelig når gradestokken nærmer seg 0. Han har veldig lite pels på ryggen så derfor trenger han å ha noe varmt på seg.


Litt tøff og veldig søt

Selv om jeg synes hetten er unødvendig og burde vært avtagbar, har den en funksjon som krage. Jeg sjekket flere jakker som hadde hette, men ingen av disse var avtagbare, Det burde de være.

Det ble litt shopping for mammaen også. Hun tok seg en tur til Os for å kjøpe strikkegarn og kom over disse her som hun ikke klarte å få fra. Dyre, ja, men hjelpes meg så stilige de var...


Gårsdagen
I går var jeg en tur til neglesalongen for å etterfylle neglene. Jeg måtte også få fikset en negl som hadde gått av da jeg skulle gi Oscar Duphalac. Det var godt med en bytur selv om jeg hadde gutten med meg. Jeg var veldig spent på hvordan det ville gå med han på bussen, men han var så snill og veloppdragen (hm...) og satt som en engel hele veien til sentrum. Jeg møtte en venninne i byen og hun passet Oscar mens jeg fikk stelt neglene.

Jeg var så sulten. Hadde ikke spist hverken frokost eller lunsj, så jeg måtte innvilge meg en middag på Lido. Denne gangen var det stekt pir som var Dagens og den smakte fortreffelig. Det er godt å spise skikkelig norsk husmannskost iblandt...

Dette ser godt ut, ikke sant?
Men kanskje det hadde vært en ide
å fjerne halesporene før 
de serverte gjesten maten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.