tirsdag 30. desember 2014

Adjø til julen - Hvertfall nesten

Da er julen over hos Moffelitens Verden. Layoten på bloggen er gått over til vintermodus. Nå synes jeg det er litt godt, selv om julen ikke er over før 6. januar, som er 13. dag jul.

Meg på julaften
usminket og en smule tenksom
Den Rare Følelsen
Julaften forårsaket en rar og utrolig trist følelse. Dagen begynte bra med juleprogram på tv, steken ble satt i ovnen kl 11 og jeg hadde gode intensjoner for dagen.

Den intensjonen forsvant ganske fort da jeg oppdaget at jeg ikke hadde tid eller krefter til å ta på meg finkjolen og legge makeup. Jeg hadde faktisk ikke tid i det hele tatt. Å gå med vanlige klær på julekvelden, gjorde meg utrolig nedfor og klarte derfor å fylle hodet med vonde tanker.

Jeg savnet sånn en familie. Ikke min egen, men å ha egne barn og barnebarn som kunne komme på besøk til oss og spise god mat og åpne julepresanger. Jeg har dessverre ikke klart å skaffe meg dette og disse triste tankene ble sterkere og sterkere til tårene mine rant. Denne følelsen hadde jeg også 1. og 2. juledag. Nå er vi tilbake til hverdagen heldigvis og savnet har minket.

Vi fikk mange fine julegaver. Bilder av disse vil komme en av de nærmeste dagene. Jeg bare ikke hatt tid til å redigere bildene.

Ingen Nyttårsfeiring
I morgen er det nyttårsaften, men det blir ingen feiring på oss. Ikke fordi vi er deprimert eller lei oss. Vi orker rett og slett ikke både jul- og nyttårsfest. Det blir for mye feiring. Jeg kommer til å bli sjeleglad når vi har kommet til 5. januar og ferdig med alle helgene. Det har jo vært enormt mange helger denne julen/nyttår og en kan bli mett av det også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.