fredag 19. desember 2014

Christmas Tree and Christmas Nails

Jeg har fått vite at ikke alle kan se videoen som jeg laget av juletreet vårt, så jeg velger å legge ut et bilde i tillegg til videoen.

Dette juletreet er nesten 2,5 meter høyt og er dekorert med 400 lys. Dvs 5 lenker på 80 lys hver. Som dere ser, er all pynten holdt i hvitt og sølv. Av pynt som er på treet, kan jeg nevne hvite kuler m/glitter, enkle kremmerhus, julesmykker med bilder av mine besteforeldre på morsiden, min mor, vår nevø, Anders og vår niese, Marie. Det henger også store perlemorsperler samt swarovski-krystaller på treet. Det henger englevinger, kjøpt på Panduro, ugler, engler, juletre, hjerter i glass, samt en ganske så forvirret ugle i toppen.  Til slutt har jeg plassert oppklippet, hvitt glitter med sølvtråd på grenene. Jeg har en aversjon mot glitter på treet. Derfor fant jeg på å klippe det for så å plassere det litt nonchalant rundt omkring.

Jeg brukte 2 dager på å pynte dette treet. Det verste er alltid å få lysene riktig. Jeg begynner med gode intensjoner og lar de gå i en spiral oppover treet, men gir snart opp og forsøker heller å plassere dem under og over hverandre. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til å ta ned lysene den 6. januar. Jaja, den tid, den sorg.

Julenegler
Så var det tid for årets siste neglesalong-besøk. Denne gangen var det juleneglene som skulle på plass. Denne gangen var det min faste negledesigner, Aurora på Nails for You som sto for designet og neglene er bare SÅ vakre. Mønsteret er stempel med sølv og gull samt swarovski-krystaller. Fargen på neglene er dyp, skimrende rød. Riktig julenegle-aktig. De er også blitt litt spissere enn det jeg har hatt før.
Bildet her gjør ikke ære på arbeidet som er gjort på neglene, men jeg har forsøkt å få til et bilde med mobilkameraet. Grunnen til at jeg brukte dette, er at jeg kan bruke bare en hånd og stemmekommando. Et speilrefleks må man bruke begge hender og vel så det for å få et godt bilde og sist jeg tellet, hadde jeg kun to hender, så derfor ble det mobilen istedet.

Etter behandlingen er huden på hendene blitt fantastisk myke. Jeg sa til min kjære at jeg skulle ønske jeg hadde like glatt hud i ansiktet som jeg har på hendene.

Uæææh!
Uff, i morgen blir det en tur til Rosendal. Jeg gruer meg som en hund selv om jeg gleder meg til å se min kjære moder. Vi skal inn med julegaver og for å si God Jul. De fleste som kjenner meg, vet at jeg mistrives der inne og hver gang jeg skal til hembygden, sliter jeg med kvalme og følelsesmessig stress. Jeg er utrolig glad når vi kan snu nesen hjemover til Bergen igjen.

Hva som er grunnen til at jeg mistrives sånn, har jeg ingen anelse om. Det kan være at jeg ikke har hatt noen omgangskrets der inne og at jeg føler meg fremmedgjort. Jeg passer liksom ikke inn i folkesjela, hvis jeg kan bruke det uttrykket. Det er for stille for meg. Jeg blir også minnet på tidligere tiders traumatisk opplevelser.

Jeg flyttet til Bergen i 1992 da jeg begynte på Krokeide Yrkesskole og etter den tid har jeg aldri følt meg hjemme i Rosendal. Jeg er vel det en kaller, en typisk byjente. Det tror jeg at jeg har vært siden jeg var liten.

Når noen som jeg snakker med får høre at jeg er fra Rosendal, blir de fra seg av begeistring og det overrasker meg hele tiden. De skryter av Baroniet (DER føler jeg meg faktisk hjemme og kan gå rundt der i timesvis) og fjellene. Det sistnevnte har jeg aldri forstått. Jeg skulle ønske at 2 av fjellene der inne var borte slik at vi fikk sol fra tidlig om morgenen. Jeg føler meg litt inneklemt med disse 2 store fjellene så tett innpå livet. Jag trivs bäst i öppna landskap.

Slik er det bare...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.