onsdag 18. februar 2015

Alle fugler grå de er...

...kommer nå tilbake. Legen kommer blid og glad, han synger alle dager. Moffe snubler, slår sin nese. Må ha hjelp, hun kan ikke lese. Alle fugler grå de er, bøller hele dagen.

Så har jeg omsider fått bekreftet at jeg er gammel. Jeg har i lengre tid hatt problemer med øynene og var derfor til kontroll hos øyelegen min i dag. Glad og optimistisk trasket jeg inn på kontoret hans og satte meg godt på plass i stolen.

Han ble overrasket da han hørte at jeg brukte +5 i lesebriller. Dette er ikke noen som er tilpasset meg. Jeg kjøpte dem hos en optiker. Da han sjekket hvor godt jeg egentlig så, fikk jeg et lite sjokk;

Jeg så absolutt ingen av bokstavene på det venstre øyet. Det var bare grøt. Jeg ble så sendt videre til skanning og det ble konstatert grå stær. Så nå er jeg grå både i håret og øyet og jeg som har time for å få tilpasset filterbriller hos Hjelpemiddelsentralen på tirsdag. Grrmf...

Øyelegen henviste meg til operasjon på klinikken. Han antar at jeg kan få operasjonen i begynnelsen av mai. Jeg håper virkelig at det blir litt tidligere eller hverftall etter 10. mai, da vi skal i konfirmasjon.

På fredag skal jeg til fastlegen for å ta celleprøve fra livmorhalsen. Jeg håper virkelig at den er iorden hvertfall. Alt kan da ikke svikte samtidig, men gudene vet når det gjelder meg.

Jaja. Nok om det.

På mandag hadde jeg den månedlige turen min til Nails for You for å få fikset neglene. Denne gangen gikk jeg for en enkel men elegant design. De fikk en grå lakk og ble pusset matte. Det ble ingen pynt på dem denne gangen. Av og til er det gøy med litt enkelt også.


1 kommentar:

  1. Huff da! Så kjedelig å få grå stær da. Har hørt at flere av vennene mine nå har fått det. Begynte selv med progressive briller i fjor vår, og med ett var jeg der jeg også. He, he, he :) Du er i hvert fall ikke ei grå mus :)

    Godt å få fikset neglene sine. Har tenkt på det jeg også, og neglene har godt av en behandling.

    Ønsker deg en kjempefin torsdag :)

    Hilsen
    Toril

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.