fredag 6. februar 2015

Teller ikke fisk...?

Det kan en virkelig begynne å lure på i disse dyreverns-tider. Alle snakker om hvor fælt oppdrettsdyr har det, men tenker de på hva oppdretts-fisk må gjennomgå for at vi skal få billig fisk på middagsbordet?

Det tror jeg ikke. Det ropes om at oppdrettsfisk er en miljøkatastrofe og at det ødelegger for den ville fiskebestanden. Det er jo sant nok.

Mener dere at disse fiskene 
ikke har kjent smerte?



Jeg kaller dette rett og slett dyremishandling. Fiskene lider like mye som andre levende vesener og når noen sier at "fisk ikke kjenner smerte", kan jeg ikke annet enn å synes synd på disse intetanede menneskene. Fisker kan også kjenne smerte. De har nerver og nevroner, akkurat som oss og kan derfor kjenne like mye på smerten som oss landdyr.

Beklager at jeg er litt skarp nå, jeg blir bare så engasjert. I tillegg sloss mot oppdrettsdyr, bør vi også ta med oppdrettsfisken.

Hvis du er pescoterianer av dyrevernsmessige grunner, bør du også la være fisk/sjødyr.

Både pattedyr og sjødyr kjenner like mye på smerten.



2 kommentarer:

  1. Det er ikke noe moro når man krangler nei.. utrivelig det. Ønsker deg en god helg :D

    SvarSlett
  2. En god helg til deg også §:o)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.