søndag 5. august 2012

I gang med avvenning

Nå er jeg endelig begynt på avvenningen. Det er verken tabletter eller alkohol det dreier seg om. Jeg har vært "brus-misbruker", hvis en kan bruke det uttrykket, siden jeg var i ten-årene. Jeg har forsøkt uttallige ganger å slutte, uten hell, men nå har jeg bestemt meg for å klare det. Som jeg har skrevet før, lovet jeg min kjære å slutte med brus-drikkingen den dagen vi fikk ny bil. Det er verken billig eller helse-byggende å holde på med denne brusen. Jeg har også fått problemer med tennene, som har fått etse-skader.

Nå er det vann som gjelder...

Det er ikke så lett å slutte med dette som en kanskje skulle tro. Jeg tror brusfabrikantene tilsetter et eller annet stoff i drikken som gjør at en blir avhengig. Denne prosessen som jeg går igjennom nå, er utrolig ubehagelig. Jeg går konstant rundt med en metallisk smak i munnen og jeg er også veldig urolig og til tider agressiv, men dette går forhåpentligvis over på noen dager.

Aldri mer...

Jeg har nå kjøpt Bonaqua med kullsyre for å ta en gradvis nedtrapping, men det er tøft. Jeg blir utrolig kvalm av ikke å drikke brus og jeg regner med at jeg kommer til å få hodepine i morgen, men jeg får stå der av.

Jeg skal greie dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.