onsdag 21. november 2012

Bytur i går

Det ble en liten tur til byen i går. Denne gangen var det neglene sin tur. De må vedlikeholdes hver tredje uke. Saken er den at jeg er blitt så vant til dem at jeg føler meg naken hvis jeg skulle slutte med disse. Er ganske så fornøyd med resultatet, selv om det kanskje var litt ujevnt, men pyttsann, det gjør egentlig ikke noe. Det er bare jeg som er utrolig pirkete og finmyser på resultatet.


Jeg fikk også kjøpt med meg en ny håndkrem som de har fått inn i salongen. Den heter Juvenility Hands, men de har også bodylotion fra samme merket. Jeg var veldig skeptisk til akkurat denne kremen siden den inneholder skviste snegler, men det finnes faktisk en del skviste snegler i andre hudkremer som selges i butikker, så jeg tok mot til meg og kjøpte denne håndkremen. De som kjenner meg vet hvor totalt vettskremt jeg er når det gjelder disse ekle, slimete og totalt unødvendige krapylene. Det viktigste er at man får bra hud av det.
Det ble også en kajal av merket Guerlain til 275 kroner. Vel verdt pengene. Jeg sverger til dette merket når det gjelder make-up. Sminken er svært lett å legge og gir et glimrende resultat. Jeg anbefaler å prøve og dere kommer til å bli utrolig fornøyde. Det er vel dyrt, men begynn med en ting f eks foundation og utvid "samlingen" etter hvert.

Dyrt, men godt

Egentlig skulle jeg til kiropraktor i dag, men er dessverre nødt til å droppe det. Tiden strekker ikke til. Jeg har 5 000 ting som skal gjøres i dag og har knapt tid til å puste. Jeg har endelig fått plukket sommerklærne ned i esker som skal i boden for vinteren. Ligger litt etter skjema for tiden. I går skulle vi ut og kjøpe julepynt, men vi rakk det ikke. Vi ville heller shoppe litt anstendige klær til vi skal til Kalvåg i helgen.
Det skal bli en veldig interessant tur oppover, da det er meldt over 40 mm regn her i Bergen (litt mindre i Kalvåg) og i tillegg stiv kuling i Kalvåg. Jeg skal en rask tur til sentrum for å se om jeg kan få tak i reisesyketabletter som førere av bil kan ta. Vi ble anbefalt ingefær, men vi har null og niks tro på homeopati, derfor vil vi ha skikkelig medisin. Finner vi ikke noe, få vi heller bytte på kjøringen. Det er ikke bilsyken som er problemet, men sjøsyken.
Jeg har også lært at jeg ikke bør skryte av at jeg aldri bli sjøsyk. Rundt '95 dro jeg og en kvinnelig kollega fra Fiskeridirektoratet på en tur til Newcastle med Englandsbåten. Jeg var veldig tøff i kjeften og skrøt av at jeg ALDRI blir sjøsyk, men hvem var det som lå og ble mer og mer grønn i trynet under overfarten? Joda, det var den tøffe damen som ALDRI ble sjøsyk. Jeg var så dårlig at jeg ikke visste hvordan jeg skulle komme meg iland da båten ankom Newcastle. På returen gikk det bedre, men det var kanskje for at jeg drakk hvitvin og spiste kanapeer til frokost.

Kanskje jeg skal forsøke dette på fergen...?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.