lørdag 10. november 2012

Dyreplageri på Facebook

Så har jeg et spørsmål igjen...:

HVORFOR driver folk å poster bilder av dyreplageri på Facebook? I den siste tiden har det dukket opp en del bilder av folk som gjør forferdelige ting mot dyrene og dette er bilder jeg og flere med meg vil slippe å få i fleisen når vi sjekker hva som skjer på Fjasen.
Jeg vil si dette er misforstått hensikt. Noen ganger står det under bildet "Help us find this bastard who did this..."

Dette er faktisk bilder som inneholder både grov mishandling samt seksuelle aktiviteter med dyr. Jeg har nå begynt å rapportere disse postene til FB og kommer til å fjerne personene, som poster disse bildene fra vennelisten min.

Skjønner folk ikke at det er ingen som har lyst til å få grusomhetene rett i fleisen? Det eneste de oppnår, er at de som ser dette får bildene festet i hodet og aldri kommer til å få dem bort? Hva hjelper det å legge ut bilder der en ber om "hjelp" til å finne den/de som begår overgrep mot dyr? Sjansen for å finne svina er svimlende liten. En kan også lese "mellom linjene" at de som legger ut disse bildene oppfordrer til kriminelle handlinger, hvorfor skulle man ellers hatt tak i vedkommende?

Husk også på at blant vennene dine kan det være barn, som ikke skal være nødt til å bli vitner til dyremishandling.

VI VET AT GRUSOMHETER MOT DYR SKJER, men for Guds skyld: Tenk der en halv gang rundt før dere deler bildene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.