tirsdag 27. november 2012

Hjemme igjen

Så var vi hjemme igjen fra Kalvåg. Det har vært en kjempekoselig helg og det var SÅ koselig å treffe min kusine, tante og hundene deres. Eureka og Dorrita var så skjønne at vi hadde lyst til å putte dem i lommen og ta dem med oss til Bergen.


Desverre ble det ikke tatt så mange bilder pga tiden. Vi håper at vi kan få tatt mange fler i sommer. Vi har nemlig planer om å reise dit opp på fototur. Det er en utømmelig kilde når det kommer til fotomotiv. Håper hvertfall å få gjøre et scoop mens vi er der.


Vi fikk et nydelig maleri, som min kusine har malt, som bryllupsgave. Det er mot Botnane (tror jeg det var). Hun er utrolig flink med farger og stemninger. Dette bildet skal få hedersplassen på veggen vår. I tillegg fikk jeg et vakkert smykke som hun også hadde laget. Jeg ELSKER blått og er kjempeglad for smykket. Det betyr så mye å få noe som giveren har laget selv.

Tusen takk Anita  §:o)



Dette vakre halssmykket fikk jeg også  <3

Søndag formiddag satte vi snuten hjemover. Vi tok fergen fra Smørhamn kl 13 og var hjemme på Solvalla ca kl 19. Planen var å spise middag i Førde, men det eneste de hadde der, var hamburger- og pizzarestauranter og det fristet ikke oss, så det ble nada middag.

Vente vente...

Det er en ting som har forundret meg litt når det gjelder bilferger: Hvorfor stuer de bilene så tett at det er umulig å åpne bildøren for å komme seg ut? Dette opplevde vi både på Oppedal - Lavik og Smørhamn - Kjelkenes. Dette kan da umulig være forsvarlig. Hva hvis det hadde skjedd en ulykke og passasjerene ikke kom seg ut av bilene? Jeg lurer på om rederiene er klar over denne farlige stuingen.

Jeg husker en tidligere episoder. Husker ikke hvilket fergeleie dette var, men de stuet utrolig tett og på et skilt på bildekket sto det at det var ulovlig å sitte i bilene under overfarten. Tror de at vi skal komme oss ut av bilene gjennom biltaket??? 

Kan dette være lovlig tro...?

Det var like trangt på andre siden



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.