mandag 27. juli 2015

Diagnosen er...


Så er jeg omsider hjemme igjen fra legetimen.

Saken er at jeg har fått meg en ganske stygg og hissig bakterie i urinveiene. Dette er ikke en vanlig urinveisinfeksjon. Da jeg hadde uvi i Asker, ble urinprøven sendt til dyrking og det viser seg at medisinen som jeg fikk i Bærum, ikke tar knekken på denne type bakterie.

Jeg sitter nå med både antibiotika og smertestillende, da smertene til tider er så sterke at jeg får brekninger.
Denne bakterien er så hissig at jeg må til ny kontroll på onsdag og jeg har fått beskjed om at blir jeg verre, må jeg komme meg på legevakten, så det jeg gjør nå, er å lage til en dosett med medisiner og pakke litt klær og toalettsaker i en bag, bare så i tilfelle. Jeg hadde ganske så høy crp. Den lå på 110 - 120.

Nå krysser jeg fingrene for at antibiotikaen skal redde hverdagen min, slik at jeg slipper å havne på sykehus.

4 kommentarer:

  1. Au da <3 :( Det hørtes ikke godt ut! Jeg vet akkurat hva du snakker om, for jeg har ofte hatt urinveisinfeksjon selv. Hadde det mye som lita, og har det ofte nå også. Det er så ubehagelig, og man blir så kroppsklein av det.

    Jeg håper virkelig at antibiotikaen virker, slik at du slipper å bli lagt inn på sykehus!

    God bedring, og ta godt vare på deg selv <3 :)

    Ønsker deg en kjempefin mandagsettermiddag, og ei kjempefin og god uke :)

    God bedringsklem fra Toril

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Det er litt tøft akkurat nå. Jeg har store smerter i ene nyreregionen samt høy feber. Jeg har heldigvis fått reseptpliktig paracett og den hjelper litt

    SvarSlett
  3. Huff, uvi er noe skikkelig dritt! God bedring, jeg håper at du blir frisk fort :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk. Crp'en min har steget til 139, så jeg må til legen igjen på fredag.

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.