torsdag 16. juli 2015

Sverige - Shopping


Bildet er tatt for et par år siden på Hammar
i Sverige.
Det var det året da Moffeliten fikk
en liten hoggorm til å komme i psykisk
ubalanse da hun nesten tråkket på den
Plutselig var årets ferie over og en sitter igjen med et stort spørsmålstegn over hodet.

HVOR I ALLE DAGER BLE FERIEN AV???

Dette spørsmålet stiller jeg meg hvert eneste år når vi har kommet hjem fra ferien. Vi ankommer hotellet i Askersund og gleder oss over at nå er det 14 dager med lykke og så plutselig skal vi reise igjen.

I år ble ferien forlenget, da jeg klarte å pådra meg en kraftig uvi, for andre sommerferien på rad. Det startet den dagen vi dro fra Askersund og øket noe voldsomt da vi var på hotellet i Asker. Tøtta måtte på legevakten i Bærum og fikk antibiotika og i dag er den siste tabletten i kuren unnagjort.

Shoppingen
Det ble jo litt shopping rundt omkring. Det klarer man ikke å unngå når man er utenlands. Moffeliten klarer seg ikke gjennom en shoppingfri sommerferie, så her er resultatet.

1960s inspo
Denne er en bloppis og kommer nok til å havne i søppelet
Får aldri nok
En fin kanne til all den gode teen som skal inntas i høst
Gammelt kart over Askersund
Suvenir til mammaen samt en nøkkelring som skal gjøres om til smykke.
Et gavebånd som skal pryde en fin presang
Søt jordbærkone
Den ene av 2 flasker kjøpt på loppis.
Utrolig vakker safirblå farge.
Den passer ikke helt i vinduet, men jeg kjøpte den
i påvente av et kjøkkenvindu

3 kommentarer:

  1. Det kan du virkelig lure på ja hvor sommeren har blitt av. Ukene raser av gårde, og plutselig er det en uke igjen av ferien til mannen min. Han greide også å bli forkjølt med feber. Kremt... Eh... Skal ikke fortelle hvem som smittet ham ;)

    Han reiser nordover til Grong. Jeg må nok være hjemme med Nadina som har brukket labben. Hun må nok på en kontrolltime til veterinæren neste uke.

    Huff og huff! Så kjedelig med UVI. Det sliter jeg også med, men heldigvis får jeg tabletter som jeg har liggende i tilfelle jeg får UVI. Vet jo sånn ca. når jeg får det.

    Så kjempefine ting du har kjøpt deg :) Likte dem godt ja :)

    Ønsker deg en kjempefin torsdag :)

    Klem fra Toril

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Håper Nadina har det bra trass i brukket fot. Det er ikke så greit nå kjæledyrene våre har vondt. Vi må nesten føle for dem. De kan jo ikke fortelle oss hvor vondt de har det.

    Vi får håpe at sommeren dukker opp i august/september istedet.

    SvarSlett
  3. fint innkjøp å herlig header :D

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.