lørdag 25. juli 2015

Har du tunge dager?

Da er du ikke alene. Det er mange av oss som sliter med depresjon i forskjellig grad.

Undertegnede sliter også med dette innimellom, når hun ikke føler at hun strekker til. Da er det godt å ha noen rundt seg som gjør fantastiske ting for at jeg skal ha det bra. Jeg har folk rundt meg, som forsøker å trekke meg ned. Det klarer de, men så har jeg en i livet mitt, som klarer å trekke meg opp fra myren igjen og se på sakene med lettere hjerte.

Det er så godt å ha et slikt spesielt menneske i livet sitt og er du så heldig å ha noen som støtter deg, uansett, ta vare på det uansett hva det koster. Det er så utrolig verdifullt.

Jeg har, gjennom mitt liv, blitt sveket på den mest grusomme måten du kan tenke deg. Heldigvis har ikke dette knekket meg og jeg er faktisk blitt sterkere med årene. Et sånt svik som jeg ble utsatt for, kunne knekket den mest hardføre personen, men da er det viktig å tenke at det er kun du og ingen andre, som kommer til å lide for dette.

Hvor mye av livet ditt ønsker du egentlig å gå rundt og være bitter mens du spør deg "hvorfor måtte dette hende meg?". Du har kun ett liv og i det livet er du pliktig til å gjøre det beste du kan for å ha det bra.

Hvis du har blitt utsatt for urette, hvis jeg kan bruke det ordet, er det beste du kan gjøre for deg selv, å tilgi. Tilgivelse av den andre part har alt å si for at DU skal ha det bra. Det er DITT liv og du kan bare ikke bestemme deg for at du vil gå rundt og hate og være bitter resten av livet. Du tjener ingenting på det og du kommer til å ha det miserabelt. Det er for sent å angre når du ligger døende og tenker på hvorfor du ikke tok grep om livet ditt og kom deg videre.

Jeg har tidligere blitt fortalt at "jammen du MÅ hate. Det er det eneste fornuftige", men nei. Jeg nekter plent å hate noen som helst. Det ER en person som jeg virkelig ikke liker, men denne personen er et dårlig menneske for meg og jeg gidder ikke bruke tiden på å avsky vedkommende.

Alt dette her har gjort at jeg evner å se ting fra flere sider. Livet er ikke svart hvitt. Heldigvis for det. Tenk hvor kjedelig det hadde vært. Ting er fylt av flere nyanser.

Har du en tung periode, forsøk å se ting fra andre sider. Det kan gjøre at dagen din bli bedre.

Ha en god helg alle sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.