onsdag 29. juli 2015

Klebsiella Pneumoniae


Er ikke det et vakkert navn? Kanskje ikke det siste navnet, men Klebsiella er jo ganske fint da.

Fra spøk til appelsin.

Jeg var til kontroll hos legen i dag. Siden jeg var så sterkt angrepet av denne lille illsinte tassen, ville de ha meg til oppfølging. Det ble en litt merkelig oppfølging. Jeg regnet med at jeg skulle ta crp før jeg skulle inn til legen. Prøven ble ikke tatt før etterpå. En av grunnene til oppfølgingen var jo å få prøvesvar og hvis det var et eller annet, er det lettere for legen å ta en vurdering når det gjelder behandling.

Jeg fikk heller ingen ny oppfølgingstime. Dette er nok sikkert fordi det er ferie og mangel på leger ved senteret. Jeg får ta medisinen og så regner jeg med at jeg blir helt frisk av meg selv.

Hygiene
Det er dårlig hygiene som gjør at jeg har fått denne bakterien. Det er ikke MIN hygiene det er noe galt med. Den er veldig god. Saken var at da vi var i Sverige, hadde vi ikke vaskekluter med oss og jeg måtte derfor vaske meg på en litt annen måte. Dette har tydeligvis ikke vært godt nok og noen små, sinte basselusker hadde derfor bestemt seg for å søke bolig i kroppen min.

Da jeg var hos legen forrige gang, spurte hun om jeg hadde vært i svømmebasseng eller fellesdusjer. Det er der denne bakterien sprer seg. Jeg hadde ikke vært i svømmebasseng, men jeg dusjet jo selvsagt på hotellet og jeg har nå en mistanke om at vaskerutinene ved hotellet ikke er så nøye.

Neste år går ferieturen tilbake til hotellet, men da kommer vi til å ta med Antibac og vaske dusjen og dusjhodet med dette + at jeg kommer til å ta med meg et tonn med vaskekluter.

Er du litt nyskjerrig på denne søte, litt sinte bakterien, kan du lese om den ved å trykke på linken under her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.