fredag 4. desember 2015

Så hoppende fantastisk og litt julepynt


I dag har jeg gode nyheter vedr. mamso. Jeg er så glad at jeg kunne hoppe rundt. Hun snakker SÅ mye bedre. Jeg merker forskjell fra dag til dag. Hun er begynt å gå, dog med hjelp fra pleiere. Hun (må) kler på seg selv og kateteret er fjernet.
Tenk at noe så "lite" kan gjøre en så glad. Jeg satt tidligere i dag og var helt utenfor psykisk. Jeg blir så sliten av at alle tankene kverner rundt i hodet og at man ikke klarer å sortere dem. Det eneste som er litt "skummelt" nå, er at hun kun skal være på sykehuset til den 18. desember, etterpå vet vi ikke hva som skjer. Det er fullt på sykehjemmet i Rosendal og jeg er litt redd for at hun havner på et sykehjem i huttaheiti. Jeg er også redd for at hun skal bli sendt hjem, uten noe tilbud om videre rehabilitering.

Alle vet jo hvordan det er i helsesektoren nu til dags. Gamle, pleietrengende og gjerne senile mennesker blir sendt hjem til ingenting. Det er denne usikkerheten som sliter på meg og gjør at jeg svinger veldig psykisk. Jeg kan være hoppende glad det ene øyeblikket og rasende sint, eller gråtende av fortvilelse det neste øyeblikket. Jeg er jo ikke bipolar for ingenting.

Juleforberedelser
Juleforberedelsene er litt sånn på halv åtte for tiden. Stuen er full i klesvask, som skal legges sammen og på plass. Det flyter med gavepapir, tape, lakk og bånd i tillegg til alle de ferdig-pakkede gavene. Vi rydder litt hele tiden, men det er alltid noe som ligger igjen.
Selvom det er usikkert hvor vi skal feire julen i år, skal vi ha tre og det er ingen jukse-gran. Det MÅ være edelgran for at en skal komme i julestemning. Det er kjøpt en god del julepynt og jeg skal snart igang med å træ perler på snorer. Håper hvertfall at jeg har tid til det...

Husene til venstre skal egentlig ha belysning, men lysene sluttet å virke. Synes de er fine likevel.
Den gamle, slitte duken, har tilhørt min mormor. Tror den kom fra Amerika. Jeg har rett og slett i hjerte til å kaste den, da den er en av barndomsminnene mine.

Denne dekorasjonen består av en hvit girlander, kjøpt på Panduro og julestjerner i fløyel og med klyper, kjøpt på Nytt og Nyttig. Synes det ble litt fint.

Litt pynt på garderobeskapene gjør seg.
Selve pynten er kjøpt på Nille og
satengsløyfene er fra Panduro

Den blide nissen vår
venter på julereet

Den ene av to gomlenisser

De fleste ser vel hva dette er...

Jule-Mariaen har funnet sin plass 
i vinduet

Musikk på pianoet

Så får vi se hva vi får til videre...

2 kommentarer:

  1. MAsse fin pynt hos deg da :-) Her blir det ikke så mye pynt , er mest bloggen som er min JULE-pynt :-D

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.