onsdag 6. mai 2015

Kumihimo mønster #2


Hvordan går det med kumihimo-arbeidet? Jeg håper at jeg har klart å gi noen av dere litt "dilla" på dette. Når man først har lært denne utrolig enkle teknikken, finnes det ingen begrensning på hva man kan lage.

Det er terapi å holde på med dette og man er utrolig spent på å se hvordan mønsteret dukker frem etterhvert som man fletter. Det lureste er å begynne kun med 2 farger, da det er lettere å forholde seg til og en går ikke så fort i surr.

Hvor stramt dere skal flette, finner dere ut selv. Jeg fletter ganske stramt, for å få mønsteret pent, men det bestemmer dere selv. Prøv dere frem. Jeg brukte noen forsøk på å få mønsteret slik som jeg ønsket det.

Et lite tips hvis du må legge arbeidet fra deg:

Ta kun 1 tråd ned, slik at du har 3 tråder ved siden  av hverandre. Da er det lettere å se hvor du holdt på. Når du skal fortsette å flette, er det bare å ta den venstre tråden opp der den skal være. Pass også på at du fletter med samme fasthet som du gjorde før du la arbeidet fra deg, ellers blir det ujevnt.

For å gi videre inspirasjon - Her er 10 nye og enkle mønstre:














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.