lørdag 23. mai 2015

Synsendringer

Etter operasjonen har synet på det høyre øyet forandret seg.

Til det verre

Det eneste jeg ser når jeg lukker venstre øye, er grøt. Jeg skimter litt detaljer, but that's it. Akkurat nå sliter jeg med kraftige angstanfall/hyperventilering fordi jeg er så redd for å miste synet. Selve øyet er hovent enda. Jeg har ligget med 24t oppkastsyke og er nå redd for at trykket inni øyet har økt. Alle vet jo hvor anstrengende det er å ligge over doskålen. Og jeg som har fått streng beskjed om ikke å bøye meg...

Omtrent slik er synet på det høyre øyet nå
(bildet til høyre)
Jeg skal til undersøkelse på onsdag. Dette er en time som jeg fikk da jeg opererte dette øyet og håper nå at det kun er en liten justering som skal til. Jeg hadde dratt dit på tirsdag, men da er det begravelse og jeg har nok med det den dagen.

Hvorfor skal slike ting alltid skje rett før en helg, eller aller helst i begynnelsen på en langhelg. Det slår aldri feil. Jeg kan nesten garantere at jeg ødelegger en tann rett før påske, slik at jeg er nødt til å gå med verk hele påsken og jeg brekker negler dagen før vi skal på ferie.

I dag har jeg ramlet 2 ganger. Først snublet jeg i støvsugerslangen og en stund etterpå snublet jeg i det lille bordet som bluray-spilleren vår står på. Det endte nesten med at den datt i gulvet, men jeg klarte å gripe tak i den før den kom så lang, men jeg slo meg ganske hardt i albuen.

På tirsdag var det planen at min kjære skulle være med å bære kisten, men i stedet må han geleide konen så hun ikke snubler i et eller annet når vi skal ut.

Jaja, jeg kan ikke gjøre noe med øyet nå i helgen, så jeg får bare krysse fingrene og håpe at det vil komme seg...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.