søndag 7. april 2013

Dorulldukker (av alle ting)

Fikk plutselig så lyst til å vise noen fine dorulldukker som jeg har funnet på internett. Hvem husker ikke disse fra sin barndom. Som regel var de stygge som juling, men nå ser det ut til at disse dukkene er på vei tilbake.
Jeg kunne faktisk tenkt meg en selv, men da ville jeg hatt en ganske høy en, som hadde passet til en ca. 5 doruller i høyden. Jeg har lyst til å lage en sånn, men det ser ut som om oppskriftene bare gjelder små dukker. Nå vet jeg ikke hvordan min andre halvdel mener om noe slikt på badet, hehe, men jeg antar at det vil bli litt protester. Kanskje jeg bare skal hekle noen for salg...

Her er hvertfall noen av de fineste jeg har funnet:









2 kommentarer:

  1. Disse er utrolig søte! Kan du sende meg oppskriften? torilaune@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig melding §:o)

    Jeg skulle så gjerne hjelpe deg, men det er ikke jeg som har laget disse. Jeg fant dukkene på internett.

    Hvis du kikker på www.epla.no kan det hende at det ligger slike dukker ute for salg der og kanskje noen av de som har laget disse kan hjelpe deg med oppskriften også.

    Du kan også se på håndarbeidstråden til www.kvinneguiden.no/forum. Der kan du spørre om det er noen som har oppskrifter som de har lyst til å dele.

    Lykke til §:o)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.