lørdag 13. april 2013

Liker ikke å leke med sine egne barn

Hva er det egentlig som feiler denne moren?

Hun har fått to dyrebare gaver som hun burde vært takknemlig for, men hun presterer å si at hun ofte gleder seg til barnehagen åpner på mandagene fordi hun hater å sitte på gulvet og leke med sine egne barn.

http://www.dagbladet.no/2013/04/13/tema/foreldre/klikk/familieliv/26649312/

Jeg kan ikke fatte og forstå hvordan en mor kan uttale seg på denne måten. Det er for sent å ombestemme seg når barna allerede er der.


Jeg er en av de som ufrivillig har valgt å ikke få barn. Ufrivillig ja. Jeg skulle gjerne hatt barn, men på grunn av at jeg var så dum at jeg ødela helsen min med vitende og vilje da jeg var ung, har jeg ikke vært i stand til å bære fram noe barn pga diabetes.

Nå sier jeg det som det er:
Jeg forsøkte en gang for mange år siden å bære frem et barn, men pga helsetilstanden min måtte jeg, i samråd med legen som jeg hadde da, avbryte svangerskapet og det var en forferdelig tung avgjørelse å ta for meg. Jeg skulle så gjerne vært mamma'en til noen smårollinger.

Så vær så snill og ikke angre på at du har fått barn når de plutselig er der. DET er noe du kan angre på siden...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.