torsdag 4. april 2013

Klubb...?

Jeg har den siste tiden gått og lurt på om jeg skulle starte en liten klubb/kurs hvor folk kunne lage smykker sammen, ta en kopp kaffe og prate sammen. Jeg vet ikke helt om jeg tør. Jeg sliter nemlig med en ekstrem sosial angst og har derfor også dårlig  Grunnen til dette, er at jeg alltid har følt meg alene når jeg har vært sammen med flere andre. Jeg er også veldig sjenert (hvem skulle trodd det om en dame på min alder). Jeg har vel aldri følt meg inkludert i noen vennskapskrets og har derfor skydd slikt som pesten. Jeg har heller ingen nære venner. Har aldri tørt å slippe noen for nær meg. Min eneste venn fram til jeg traff min mann, var Oscar.

Psykologer og andre forståsegpåere sier at det bare er å gå ut for å treffe mennesker. I en periode maste de på at jeg skulle gå på Treffstedet i Fyllingsdalen, men hva i himmelens navn skulle jeg der? Dette stedet er ment for folk som er psykiatriske pasienter og jeg vil IKKE assosieres med en slik gruppe.

Kanskje jeg er altfor tilbakeholden og sky av meg. Det bunner sikkert i opplevelser fra lang tid tilbake og jeg skulle så inderlig gjerne ønske at jeg hadde noen gode venninner. Jeg tror jeg har lullet meg inn i min egen kokong og er livredd for at den skal revne og vise for hele verden hvor dum jeg egentlig føler meg.

Vel, over til det første. Skal jeg våge dette eller skal jeg la være...?


1 kommentar:

  1. Synes du er tøff som vil starte en klubb! ;-)

    Om du skal eller ikke, er det bare du som vet best.
    Hvis du har veldig lyst, kan det kanskje være et tegn på at du takler å ha en klubb?

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.