torsdag 6. mars 2014

Det går nedover med meg...


Det gjør det nå - og heldigvis, sier jeg. Fremdeles har jeg problemer med å gå på vekten. Jeg skal vente en måned til før jeg gjør det, men på beltet mitt viser det godt. Jeg er nå inne på femte hullet i beltet og når jeg tenker på at jeg 1. januar var på det ytterste, har jeg gjort en gangske god jobb.

Jeg er fremdele dårlig i ryggen, men det har kommet seg. Smerten er der, men den øker ikke. Jeg regner med at jeg må enda en tur til Ingrid for en justering før jeg er restituert.

Jeg er flink, er jeg ikke...?

I går gikk vi likevel 1,02 mil og det gikk ganske så bra. Så lenge jeg slipper å ha ryggsekk på ryggen, er ikke smertene så intense. 

Vi passerte en gård der noen jenter holdt på med å lære noen småpiker å ri. Da stakk det i meg.
JEG HAR SÅ LYST TIL Å LÆRE DET JEG OGSÅ!!! men hvem er det som gidder å lære en dame på min aldrer, ridekunsten. Jeg tør hvertfall ikke gå på kurs med en mengde ungdommer. Det har jeg ikke selvtillit til. Jeg vil helst ha privattimer, men det er jo dyrt. Jeg regner med at det kommer til å bli med drømmen, men jeg har hatt stor lyst til å lære det.

Det var ridekurs i Rosendal da jeg var ung, men med en så liten selvtillit som jeg hadde da, var det helt umulig å gå på et ridekurs. Jeg var jo livredd for at de andre skulle le av den dumme klumsa på hesteryggen. Mor og far hadde heller ikke så god råd at de kunne sende oss på rideskole. De hadde tross alt 4 barn å ta vare på og alle vet hvor dyrt DET er.

Allikevel har aldri drømmen om å kunne ri, forlatt meg. Jeg håper fremdeles...


Spisingen går også etter planen. I dag har jeg fått i meg ca 265 kcal. Det er det gjennomsnittlige kaloriintaket mitt pr dag. Til vanlig spiser jeg vel 400 kcal, men 300 av disse blir brukt opp når vi går tur.

Dagens måltider:

Frokost:
              1/2 skive kneippbrød, 1/2 banan, kaffe

Lunsj:
              1/2 skive kneippbrød m/pesto og tomat, 1/4 eple, kaffe

Middag:
              1 skive kneippbrød m/pesto, tomat, gulost varmet i stekeovn

Dette klarer jeg meg fint på.

Tro det eller ei...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.