mandag 31. mars 2014

Nytt Hår og Sommertegn

I dag så jeg årets første sommerfugl. I går så jeg den første vepsen. Jeg ble kjempeglad, men så ble jeg ganske lei meg. Disse små, søte dyrene kommer mest sannsynlig til å stryke med i løpet av natten siden det er så kaldt ute da. Da er man glad i dyr da. Jeg klarer ikke å drepe en flue engang og edderkopper lar jeg være ifred hvis jeg finner dem inne. De spiser jo fluene og det er egentlig litt greit for da slipper jeg å drepe dem.

Jeg husker for noen år siden. Jeg satt på bussen og skulle inn til byen. Ved siden av meg surret en veps opp og ned vinduet. Tøtta tenkte seg ikke om og tok vepsen mellom hendene og bar den ut da bussen stoppet på en holdeplass. Det rare er at den ikke stakk meg.

Froskene er også kommet frem. Vi var på tur i Kvernabekkveien for noen dager siden og i mørke kom det fram flere frosker som skulle over veien. Vi ble så bekymret at vi advarte både gående og syklende om disse froskene, men jeg tror ikke de brydde seg. Jeg vurderte sterkt å hjelpe froskene et stykke på veien, men lot dem være siden de var så sløve. Det er ikke vits i å skremme dem opp. Vi får håpe at de kom velberget fram. Hvor de nå enn skulle.


Nytt hår:
Som dere sikkert har lagt merke til av bildene som jeg har lagt ut på bloggen, har jeg fått meg nytt hår. Og jeg elsker det! Jeg har utrolig tynt hår. Det er faktisk så tynt at det ikke lar seg gjøre å sette extensions i det. Jeg har jo alltid ønsket meg langt, tykt hår, men har måttet se langt etter dette.

Derfor har jeg kjøpt hår fra Kina. Riktig nok syntetisk, men jeg synes det er kjempefint og akkurat passe langt. Jeg er svært fornøyd med håret og har bare fått positive tilbakemeldinger så langt. Jeg regner med at folk sikkert kommer til å le av meg, men det får de bare gjøre. Det er JEG som går med det og siden JEG liker det og ektemaken liker det. Er det iorden.

Hva synes dere om det nye håret mitt...?




1 kommentar:

  1. Elsker håret ditt, men vil det ikke bli skrekkelig varmt om sommeren og hvordan vedlikeholder du det?

    Glitter har clipOns. Slike med flere "avdelinger" som du fester i håret ditt. Hadde det vært bedre?

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.