søndag 9. mars 2014

Tips til Vegetarisk Lørdagskos


Dette må være verdens beste, vegetariske ostesmørbrød. Jeg var litt i tvil da jeg skulle forsøke disse ingrediensene sammen, men smaken ble fantastisk god. Jeg begynte å bli litt lei av å kun spise syltetøy, sjokoladepålegg, egg og ost på skivene, men da jeg leste et sted på internet at pesto og tomat var godt på skive, bygget jeg videre på dette.

Hvis dere har lyst på en sunn lørdagskos med lite kalorier, anbefaler jeg å forsøke denne her:

Lørdagskos ala Moffeliten
1 skive valgfritt brød. Jeg har brukt kneipp
2 ts pesto
1 skive tomat
Oliven
1 skive hvitost. Her har jeg valgt Synnøve sin pga at den ikke har animalsk løype.
 Smør på pestoen og plasser alt som vist på bildene. Stek i ovnen i ca 5 - 10 minutter på 210 grader.
Kos deg. Denne kan serveres med litt paprika på og salat ved siden av.

Kaloriinnhold: ca 120 kcal/skive

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.