lørdag 12. april 2014

Dagens vegetarmiddag - Hamburger


I dag ble det hjemmelaget vegetarburger til middag. Dvs jeg kjøpte selve brødene. Jeg har ikke så lyst til å stå og bake når jeg har vond rygg. Dessuten er kjøkkenet for lite til å bake på...

Middagen ble hvertfall kjempegod og tannverken er også borte, enn så lenge. Det kan hende jeg venter litt med tannlegen hvis tannen holder seg i ro...

Her er hvertfall oppskriften på burgeren:


Vegetarburger
1/2 ts finhakket, frisk timian
1 bunt finhakket kruspersille
2 ss potetmel
3 kokte poteter, most
2 gulrøtter, finrevet
1 skive sellerirot, finrevet
1 liten løk, finhakket
4 - 5 skiver rødbeter på glass, finhakket
2 ss finhakket sylteagurk
1 ss kapers
2 egg
2 dl jarlsberg, revet

Bland urtene med ost og mel.

Bland alle ingrediensene og kna deigen sammen med eggene.

Form deigen og stek kakene.

Tilbehør
Lollo-salat, tomat, agurk, paprika, oliven, ost, løk, speilegg.
Speilegg er faktisk kjempegodt på burgeren. ANBEFALES!

Kos deg med maten.




2 kommentarer:

  1. Heisan! Er ikke vegetarianer selv, men den burgeren høres kjempegod ut :) Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du stakk innom. Den burgeren er skikkelig god. Ha en fin påske :)

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.