tirsdag 8. april 2014

Totalt uakseptabelt

Jeg er forbannet nå. Grunnen til dette, er et dyr som blir nesten overgitt til seg selv. Jeg skal ikke nevne hvem eieren er, men jeg har hatt et vanskelig forhold til disse folka tidligere, av grunner som jeg ikke vil komme inn på her.

Hva synes dere om noen som skaffer seg dyr og ikke gidder gjøre rent etter det, eller gi det friskt vann? Jeg fikk vite dette for en liten stund siden og jeg kjenner at jeg er ganske så sinna akkurat nå. Dette lille dyret trives ikke i det hele tatt i det altfor lille krypinnet som det er nødt til å leve i. Det vasser rundt i avføring og urin da buret ikke blir rengjort. Det får ikke friskt vann. Dette blir skiftet ut når drikkeskålen er tom. Et slikt dyr krever mye stell. Det skal skiftes i buret daglig og det skal ha friskt vann minst en gang om dagen.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen skaffer seg dyr når de ikke evner å ta vare på. Har du gått til anskaffelse av et lite, vergeløst dyr, må du være innstilt på at dyrets behov skal bli det viktigste i livet ditt, ellers får du la det være. Det er for sent å angre når du har fått det i hus.

Dette dyret som jeg prater om her, har det ikke godt. Dyret ble skaffet til et barn, som ikke er tilstede for det. De har flyttet og plassert dyret hos noen andre, som også sliter med å ta vare på det. Jeg vurderer  sterkt å kontakte Dyrbeskyttelsen/Mattilsynet pga dette. Selv om dyret er lite, har det behov for stell og kjærlighet.

Jeg vet hvertfall at hvis de skaffer seg et dyr senere, nøler jeg ikke med å melde videre evt. dyreplageri.

Bare så det er sagt...

 Dette er et ill. foto, men det viser hva som blir resultatet når et dyr blir oversett og ikke stelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.