fredag 25. april 2014

Fantastisk i byen igår


I går ble det bydag. Jeg var i byen i hele går og var så sliten da jeg kom hjem at jeg nesten ikke visste hvor jeg var. Det ble en kjempefin dag. Grunnen til at jeg var der, var pga tannlegen. Den timen gikk fantastisk bra. Ingen boring og ingen bedøvelse. Jeg fikk en beroligende før jeg gikk inn, men jeg var så full i adrenalin og redsel at den ikke virket før etterpå, så da jeg gikk fra tannlege-timen var jeg kjempefornøyd.

Dette tannlege-senteret anbefaler jeg for alle både med og uten tannlegeskrekk. De som jobber der er så blide, tålmodige, forståelsesfulle og ikke minst forsiktige når de behandler pasientene.


Link

Dagen startet tidlig for meg, kl 8. Det er råtidlig til meg å være da jeg sover til kl 10 hver dag, men jeg klarte å stå opp uten å svime av, som jeg har en tendens til siden jeg tar blodtrykkstabletter. Jeg fikk stelt meg, ordnet håret, hvertfall sånn noenlunde og gikk ned til veien for å ta bussen. Jada, bussen kom den, men den gikk bare til Nesttun Terminal der vi ble tvunget til å ta Bybanen. Jeg haaater den banen. Etterhvert som de bygger den ut, ødelegger de hjemmene til folk. Hus blir revet slik at den skal få plass. Tenk på de menneskene som har bodd i samme huset siden de ble født og så mister de det pga "uviklingen". Jeg synes det er så trist og nå vil politikerne ha banen til å gå over Bryggen også. Jaja, da ødelegger nok et fint minne. Tenk at noe så gammelt og fint skal bli ødelagt pga alle de stygge mastene som de setter opp. Jeg har gitt opp å forsøke å forstå politikerne akkurat i denne saken.


Jaja, over til noe mer hyggelig.
Det ble både frokost, lunsj og middag i sentrum igår. En skulle tro at jeg levde det rene luksuslivet. Det gjør jeg. Elsker livet mitt, men ikke på den måten mange tror. I går elsket jeg både livet mitt, solen, byen, våren, som egentlig er gått over til sommer nå og menneskene. Jeg kjøpte meg en kopp kaffe to-go og satt meg ned på en benk på Toralmenningen. Det er så koselig og det er alltid noen som en kommer i prat med. Spesielt om sommeren foregår det en masse aktiviteter på dette stedet, både musikk og andre ting. Bare en slipper å høre på disse sigøyner-trekkspillene. Av og til er det noen som framfører klassisk musikk på almenningen og da kan jeg ikke ha det bedre. Live klassisk musikk får meg til å smile slik at ansiktet mitt egentlig blir for lite siden smilet vil trekke seg utenfor kinnene.

Jeg eeeelsekr klassisk musikk og da jeg bodde i Myrholtet i Fyllingsdalen, var jeg ofte i Grieghallen på torsdagskonserter. Jeg hadde helt glemt dette og jeg vet ikke om disse konsertene blir arrangert lengre. Hvis de gjør det, skal jeg se om jeg ikke kan komme meg ut av hjemmets lune arne og få med meg noen av disse.

Deilig Lido-lunsj
Jeg fjernet ansjosene på toppen. Man er jo vegetarianer, må vite

Det ble litt shopping igår likevel, selv om jeg har sagt tidligere at jeg har innført shoppestopp, men når solen skinner og humøret skinner, er det vanskelig å stå imot. Jeg skal lage et innlegg der jeg presenterer noen av de siste innkjøpene mine. Det er både klær, sko, smykker og andre ting, men ingen veske siden jeg har en som jeg betalte nesten 9 000,- kroner for ifjor. Og den må  jeg jo bruke.

De siste 2 timene i sentrum var jeg så sliten og hadde så vondt i beina at jeg ikke visste hvilken fot jeg skulle stå på. Det var like før tårene kom. Ikke fordi jeg var lei meg eller noe sånt, men det er kroppen min sin måte å slippe ut stress og tretthet. Jeg gråter i noen minutter og så er jeg like blid etterpå.

Det var hvertfall deilig å komme hjem der det ventet en haug med pakker fra Ebay, så da hadde jeg noe å kose meg med.

Raspeballer på Opus, Bergen Storsenter


Så får jeg gå igang med det årlige marerittet - Selvangivelsen

Han en kjempefin kveld folkens

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.