tirsdag 1. april 2014

Deilig tur


Det ble en deilig spasertur i går. Dessverre har vi vært nødt til å dempe oss litt når det kommer til lengden på turene våre. Vi har jo ikke trimmet skikkelig på flere uker, så de siste dagene har vi holdt oss på 7,5 km. En av grunnene er ryggen min, som streiker hvis jeg går for langt. En annen grunn, er faktisk at vi har mistet litt av formen. Vi kommer til å øke på igjen, men ikke for fort. Det er viktigere å kunne gå tur pga kort lengde, enn å ikke klare å gå tur fordi vi gikk altfor langt dagen før.


Så er vi ENDELIG ferdig med vinteren. Er det ikke deilig? Tenk så lengs vi har ventet på denne måneden og nå er den her. Selv synes jeg det er et stort sprang fra mars til april. Mars er jo en vintermåned, selv om vi har hatt en form for vår den siste uken, men nå ER det slutt på vinteren og det er 8 måneder til vinteren.

I dag er det også 91 dager til vi skal dra på ferie, sånn ca hvertfall. Nå kommer tiden til å gå med stormskritt. Plutselig er vi i siste uken før vi skal dra og da går vi fra forventning til "HJELP! Vi kommer aaaldri til å bli ferdig med alt som skal gjøres før vi drar!". Så stressende som det var da vi skulle på bryllupsreisen, blir det nok ikke. Vi giftet oss på en fredag, dagen etter var vi i sentrum og koste oss sammen med min svigerinne og tantebarna, søndagen skulle vi pakke og mandags morgen dro vi. Jeg var helt utslitt da søndagen kom og var så trett som et fly, men jeg laget meg skikkelig sterk kaffe (håret reiste seg på kroppen. Hehe...). Da våknet jeg litt og fikk pakket bagasjen. Vi tar jo med oss enormt med kolli. Takk og pris for at vi har stor bil.

Det som pakkes ned til en slik ferie er 2 kofferter, 1 bag 2 fotobager, 1 500 mm teleobjektiv i egen kasse, 2 pc'er, 1 veske med plastkrus, -fat, -tallerkner ++, 1 stor kjølebag som kobles til det elektriske anlegget i bilen, pluss en del andre saker som trengs for en vellykket ferie.

Jeg gleder meg hvertfall som en unge...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.