fredag 11. april 2014

Ikke èn påske...


Det går pinadø ikke en påske uten at jeg skal få trøbbel med tennene. De 3 siste årene har jeg hatt tannproblemer foran hver påske. Jeg fatter ikke hva som skjer. Nå blir det å ringe tannlegen på mandag og forhåpentligvis får jeg en akuttime, hvis han er der mellom helgene da.

Jeg er jo lei av disse tannproblemene nå. Årsaken til den dårlige tannhelsen min er nok tidligere bulimi. Jeg hadde bulimi fra 1989 frem til 1995 da jeg ble vegetarianer. Etter all oppkastet så har tennene blitt svake. Jeg pusser og pusser, men får allikevel tannproblem. Hva som har skjedd i kveld, vet jeg ikke. Jeg oppdaget plutselig at en bit var borte fra den innerste jekselen. Hvordan dette har skjedd, har jeg ingen anelse om.

Jeg lider jo av kraftig tannlegeskrekk og passer på tennene så godt som jeg kan, men det ser ut til at det ikke er nok.

Jeg får ta å kjøpe fluortabletter...


2 kommentarer:

  1. Aud F. Aleksandersen12. april 2014 kl. 00:43

    Stakkars deg :( Føler med deg. Jeg er heller ikke noe glad i tannlegen... Tror de som er tannleger ble mobbet som barn og nå skal de hevne seg. ;) :D

    SvarSlett
  2. Du kan så si. Heldigvis går jeg til en tannlege som behandler folk med tannlegeskrekk, så det går nok bra. Tror jeg...

    SvarSlett

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.