onsdag 10. juni 2015

Dagens look


Så har Moffeliten endelig blitt naturlig igjen. For en liten stund. Det er bestilt ny parykk til sommerferien i tilfelle en bad hair day. Noe som jeg har ofte nå når jeg ikke bruker parykk til daglig. Det er alltid greit å ha en kriseplan. Hvordan denne parykken ser ut, får dere vente med til den har ankommet. Den var ganske dyr, men hva gjør man ikke for å se nogenlunde bra ut.

Nå nærmer ferien sin og det er bare 18 dager til vi setter nesen mot vårt kjære 2. hjemland, Sverige. Det skal bli så herlig å få oppleve sommer når man allerede har høst her i Norge. Vi gikk jo direkte fra vinter til høst, hvertfall her på vestlandet.

I dag var det på tide med en legesjekk før ferien og del ble tatt en god del prøver. Jeg har ligget ganske høyt på HBA1C de siste gangene og må ha denne ned på 6,7, men fordi jeg ikke vil miste sertifikatet på at jeg har for mange følinger, har jeg valgt å legge med litt høyt, noe som ikke er bra for kroppen i det lange løp.

Panikken før ferien er begynt å gjøre seg gjeldende. HVA skal jeg pakke med meg? Hvilke antrekk skal jeg pakke. Jeg må jo ha nye antrekk med passende tilbehør og dette kan drive meg mer eller mindre til vannvidd og de kommende ukene vil nok bli fyllt av frustrasjoner, grrrr, grynt og grmmmfff og hyl fra undertegnede som virkelig haaaater å pakke.

 Jeg har ikke hentet frem sommerklærne som ligger i poser i garderoben. Sommerskoene har kommet frem id det minste, men det mangler flere viktige sko og selvsagt er det de dyre skoene som mangler. Nå må jeg ned i boden for å se om de kan ligge der et sted. Jeg river meg ganske mye i håret nå fordi jeg ikke har tid til å leite, men jeg må bare få ting unnagjort nå.

I dag var det lege. I morgen blir det kiropraktor og neste onsdag skal jeg operere ut en tann hos en kirurg på Minde for så på onsdag delta i en 70 årsdag med hovent kinn og full i paralgin forte pga smertene etter operasjonen.

Stengt butikken
Pga årsaker, for å si det sånn, har jeg stengt Epla-butikken min. Den vil komme opp igjen etter ferien med nye varer. Jeg har det veldig travelt nå og kan dessverre ikke ta flere oppdrag. Jeg vil gi beskjed når jeg er klar for bestillinger igjen. Tiden går bare så altfor fort og det er så mye man skulle ha rukket før man stikker nesen sørøst over, men en har bare 2 armer og 2 bein, ihvertfall sist jeg sjekket.

Nå venter jeg med å puste til jeg setter meg bak rattet i Mercedesen og setter fronten på bilen i retning Asker, der vi skal bo den første natten på turen.

Egentlig er pusten oppskrytt, men det er jo greit å ha det sånn innimellom...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.