onsdag 3. juni 2015

Inspirasjon til slanking


Jeg er for fjertende gang i ferd med å starte opp slankekuren igjen. I høst snek nemlig kiloene seg på litt etter litt og ganske så stillferdig. Jeg har hatt problem med å finne motivasjon og når jeg har startet på en slankekur, har jeg fort mistet konsentrasjonen. Etterhvert som kiloene snek seg på, ble jeg mer nedfor og trengte "trøst" i form av mat, sjokolade og is. Dette gjør jo ikke at vekten går ned.

Derfor har jeg nå laget mitt eget motivasjons-system. Jeg går veldig hardt ut med kuren i begynnelsen. Dietten består kun av 1 knekkebrød med ost til frokost, 1 eple midt på dagen og 1 knekkebrød og 1/2 eple til kvelds. Dette holder jeg meg på i 1 uke.

Grunnen til at jeg går så hardt ut, er at det er viktig for meg å se at kiloene forsvinner. Av det får jeg motivasjon. Senere i kuren spiser jeg mer fornuftig.

Som dere ser på dato-tabellen over her, har jeg laget en kalender, der jeg putter inn 1 smilefjes for hver dag jeg klarer å holde kuren. I går var første dagen og jeg har bestemt meg for at når jeg har fått 10 smilefjes etter hverandre, skal jeg kjøpe meg noe fint. Ikke noe GODT, men FINT. Det trenger ikke være så dyrt, kanskje et sjal eller en lysestake. Det blir ihvertfall noe som jeg trenger.

Jeg kommer også til å starte opp trimloggen igjen. Denne har ikke vært aktiv siden 1814 og så snart ryggen har kommet seg, blir det å motivere seg til å gå tur igjen. Akkurat nå har jeg det fryktelig travelt, da jeg har 2 gjenstridige cabochoner, som ikke vil gjøre som jeg vil. Jeg har fått til de 2 andre, men disse 2 siste har jeg brukt en uke på å få til og forhåpentligvis ordner det seg nå.

Hvis du ønsker å lese Moffelitens andre tips til kosthold og trening, er det bare å klikke på denne linken.

http://moffelitens.blogspot.no/2013/07/smarte-tips-til-slankekuren.html