lørdag 27. august 2016

Rosablogging - Harry?


La meg først si at jeg ikke er ute etter å ta noen bloggere. Jeg sitter med en følelse som har øket på den siste tiden.

Er rosablogging blitt harry?

Ja, kanskje. Rosablogging har vært in en stund nå, men det var vel det som startet da bloggingen var ung. Ungdommene grep sjanse til å skrive om sminke og moter og det synes jeg er flott, men det som har skjedd nå, er at altfor mange under en viss alder fortsetter med rosablogging. Unge jenter, som jeg kunne vært bestemoren til kaster seg på karusellen. Jeg er nok for gammel til å forstå dette, men når det går 20 stykker på dusinet, synes jeg det blir for mye. Det er jo så mye annet å blogge om.

Selv liker jeg hverdagsblogger og fagblogger. Spesielt innen mat, foto, dyr, reiser og andre ting. Jeg må innrømme at til og med jeg leste rosablogger da jeg startet opp å blogge. Dette var for å lære meg hvordan jeg skulle blogge. De første bloggene jeg fulgte med på, var Alexandra Nilsson (Kissie) og Caroline Berg Eriksen sine blogger. Jeg har lært veldig mye av disse. Carolines blogg leser jeg enda, da den har endret seg fra rosa til en fin mammablogg med ulike emner. Reklame-blogg, sier du kanskje? Ja, den er det, men hva så? Endel av oss som leser disse bloggene, klarer fint å sortere ut hva som er viktig for oss. Hun tipset for eksempel om en god mascara og nysgjerrige meg gikk inn på den aktuelle siden og fant en annen mascara, som jeg har brukt fast de siste årene.

En annen blogg jeg liker, selv om det har vært en rosablogg, er bloggen til Rannveig Heitmann. Hun er en tøff kvinne som er alenemamma til 3 skjønne barn. Jeg har stor respekt for henne. Hun har vokst noe enormt. Hun startet opp som en ultra-rosablogger til å få en blogg full av varme og kjærlighet. Hun er en svært reflektert mamma.

Nå siger jeg litt utpå sidelinjen her.

Jeg få forsøke å komme meg innpå sporet igjen.

Kriterier for rosablogg:

1. Den er skrevet av unge jenter.

2. Inneholder kun mote og sminke.

3. "Dagens antrekk" er et fast innlegg.

4. Dårlig språk, gjerne iblandet engelske ord og uttrykk.

5. Elendige selfies, gjerne tatt i speil.

6. Innkjøp eller "New In", som de liker å kalle det (hvorfor new in? De driver ikke butikk)

7. Har vansker med å ta imot kritikk.

8. Tar bilder av seg selv i alle sammenhenger.

9. Dårlige poseringer.

10. Gjerne fake merkevarer som de viser frem som ekte.

Egentlig er det greit og fordi det er de unges verden, som vi eldre ikke forstår, selv om vi har vært unge en gang også. Det verste er jo damer på min egen alder, som poster dårlige innlegg og bilder av vesker og antrekk. DER går grensen og når de ikke klarer å ta til seg kritikk uten å kalle det mobbing. DA er det harry.

Ha en superduper lørdag dere




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.