lørdag 8. september 2012

Fantastiske Photoshop Elements 10

Til 50-årsdagen fikk jeg PSE 10 av min kjære. Jeg har hatt både versjon 5 og 8, men denne versjonen er bare SÅ mye bedre. Den er ikke fullkommen siden den mangler en del av det PSD har, men jeg skal ikke klager. Jeg hadde hvertfall ikke klart meg uten.
Under kan dere se et eksempel på hva dette programmet kan gjøre...

Originalen
Retusjert
Hva som er gjort med bildet:
1. Reflekser i ansiktene er fjernet.
2. En del urenheter er fjernet.
3. Rynker er fjernet (selvsagt...)
4. Mørke ringer under øynene er fjernet.
5. Håret til damene er gjort litt tykkere.
6. Dobbelhaken til bruden er fjernet (tok meg 5 timer bare å gjøre den jobben...)
7. Bildet er gjort lysere.
8. Fargemetning og skarphet er øket.
Jeg må si at jeg er ganske så fornøyd med resultatet, eller...?
Her er enda et bilde av tantebarna. Her har jeg bare fjernet reflekser og øket fargemetningen på armbandet og corsagen. Skarpheten og lysstyrken er også forbedret.

1 kommentar:

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.