tirsdag 11. september 2012

Overstått

Nå er Oscar hjemme igjen etter operasjonen. Den gikk veldig bra. Kulen er fjernet og sendt inn til biopsi. Jeg tror ikke den er ondartet, men for sikkerhets skyld velger jeg å gjøre dette. I tillegg ble ørene renset og nappet.

Oscar på gulvet i venterommet.
Han har nettopp sovnet inn og er klar for operasjon.

En liten tufs Oscar
Det tar litt tid å ta seg inn igjen.
Akkurat nå ligger han på gulvet ved siden av meg og klager. Det har han gjort siden han kom hjem. Stakkars liten, han har sikkert utrolig vondt i operasjonssåret sitt, i tillegg har han store problemer med å gå skikkelig på den glatte parketten, så han har en liten hinketeknikk kombinert med halveis kryping.
Jeg fikk resept på smertestillende. Vi har hentet medisinen, men han får ikke mer før i morgen. Han fikk dagens dose hos vetrinæren.
Jeg har bare et større problem når det gjelder å få i han denne medisinen siden den skal gis oralt. Han får totalt panikk hvis noen forsøker å putte noe i munnen hans. Jeg skulle ønske jeg istedet fikk sprøyter m/kanyler som jeg kunne sette. Det hadde løst problemet. Jeg har ingen problem med å bruke sprøytene siden jeg er diabetiker og i tillegg har erfaring som dyrepleier-assistent.
Det siste jeg ønsker er å bruke makt for å få dette i han.
Jeg får håpe på at smertene avtar iløpet av morgendagen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen en liten melding.